Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Var på nätet hittar jag vad som gäller angående bl a minimimått på spiltor och boxar, takhöjder, stallgångar mm för häst? Jag har varit...
Svar
4
· Visningar
1 338
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu har den sista skötaren slutat och jag står ensam med två hästar, dåligt med tid p.g.a. studier och dålig ekonomi... Vad ska en göra...
2
Svar
28
· Visningar
2 050
Senast: Solvira
·
Hästmänniskan Nu är det dags. Ska hämta hem min pålla i april var det tänkt, så jag surfade käckt in på SJV's hemsida för att lära mig alla...
Svar
10
· Visningar
1 445
Senast: caballus
·
S
Hästmänniskan Känner mig osäker på hästköpet. Vad bör jag tänka på när jag köper häst? Jag tänker såklar veterinärbesiktiga hästen, men förutom det...
Svar
15
· Visningar
5 645
Senast: Cockney
·
E
Hästmänniskan Ska gå Ridsportgymnasium i Avesa till hösten. Har räknat ut att det kommer kosta ca:5000 i månaden. Ska söka lite stipendier nu och...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Jaba
·
Hästmänniskan Att anlägga en ridbana alt. ridhus? Vilka bidrag finns att söka om man bildar en förening/klubb eller filial under en förening?
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Bella_Bus
·
Hästmänniskan Jag kommer att ta över en släktings skogsskifte samt mindre fastighet (torp). Kan jag då dra av mina stallkostnader för min häst...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Sar
·
T
Hästmänniskan Vad är det rimligt att fodervärden resp. hästägaren betalar? Skall jag som fodervärd stå för alla kostnader som...
Svar
3
· Visningar
1 175
Senast: SessCa
·
Hästmänniskan Vi har ett litet problem, även om vi försöker sänka priserna på aktiviterna och köper in många grejor så blir det ändå mkt pengar över...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: pm
·
Hästmänniskan Kan lärare ändra ens betyg (till det sämre) efter avslutad kurs? Fick MVG i engelska i fjol utan att ha lämnat in ett arbete, idag...
Svar
6
· Visningar
2 002
Senast: pm
·
Hästmänniskan Nån som vet vad som gäller för gödselbrunnar? Är det upp t.o.m. fem hästar eller från fem hästar och över som man måste ha gödselbrunn?
Svar
6
· Visningar
1 842
Senast: Solvira
·
H
Hästmänniskan Hallå på er! Jag står inför en tveksam sak, nämligen att sälja mina kära shetlandsponnier. Jag har dessvärre inte tid med dem längre...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: knyttet
·
P
Hästmänniskan Hur mycket skulle en connemarakorsning som är född -99,146 cm och bra hoppteknink kosta ungefär? Han har inga papper men är registrerad...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Wilma
·
L
Hästmänniskan Vad kan det tänkas kosta att importera en häst från danmark till Sverige? Tacksam för svar
Svar
7
· Visningar
1 215
Senast: Moniq
·
Hästmänniskan Snälla, nu måste jag be om er hjälp. Ska göra ett skolarbete om just ämnet i rubriken. Vad säger lagarna om hästar och trafik och var...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Ylva
·
D
Hästmänniskan Jag och min fru är spekulanter på en liten hästgård i närheten av Jönköping som vi fått nys om av ett par vänner. Vi har inga egna...
Svar
14
· Visningar
2 259
Senast: Daniel25
·
B
Hästmänniskan den frågan ställer jag mig, eftersom jag fått anbud att bli fodervärd på heltid. Behöver då troligen ej köpa hästen, men det är alla...
2
Svar
23
· Visningar
3 095
Senast: kopparberg
·
B
Hästmänniskan någon som byggt stall? priser,bra leverantörer ( 6-hästars )
Svar
11
· Visningar
3 349
Senast: Bella_Bus
·
Hästmänniskan Det verkar bli en reform som ser hyfsad ut för hästgårdarna faktiskt. Det verkar som att all mark kommer att få ta del av pengarna till...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: TomasN
·
M
Hästmänniskan Hej jag har två st inhyrda hästar i mitt stall ägaren har bara lämnat dom.Hennes mamma betalar men vi har egentligen inte plats till dom...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp