Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Hästmänniskan när vi har klubtävlingar så är det meningen att alla som är med och tävlar även ska hjälpa till att vara funktionär, men det har...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: jojjo_blondin
·
Hästmänniskan Jag har en tvåårig hingst, korsning med "okänd" härstammning. Denna köpte jag förra året billigt av en hästhandlare då det är en mycket...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: pajaztar
·
N
Hästmänniskan Nu har jag bestämt mig efter många års utbildande av unghästar, att jag skall köpa mig en tävlingshäst. Helst ett sto, halvblod, minst...
Svar
12
· Visningar
1 480
Senast: fio
·
K
Hästmänniskan När jag köpte min gård förra året så registrerade jag den som verksamhet. Har inte haft så mycket inkomster, bara arrende på mark som...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: javill
·
J
Hästmänniskan Funderar på att pläja upp gammal mark och så vall där. Frågan är vad gräsfrö till vall kosta/hektar ungefär. Om man sedan skall gödsla...
Svar
7
· Visningar
9 819
Senast: javill
·
S
Hästmänniskan Skulle vilja åka på ett läger där man dels rider och dels lär sig mer engelska. Är det ngn som kan rekommendera något? Eller som vet var...
Svar
5
· Visningar
4 227
Senast: Leoni
·
H
Hästmänniskan Lovade återkomma till er efter att ha varit i kontakt med förra ägaren, så nu skulle jag behöva skriva om detta. (Se föregående tråd...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 028
Senast: plura
·
Hästmänniskan Mitt lilla sto ska lånas ut till en duktig familj som ska stalla upp henne på ridskola. Hon kommer att gå ett visst antal lektioner i...
Svar
9
· Visningar
1 393
Senast: RebeckaKihlberg
·
B
Hästmänniskan Jag funderar på att börja plugga i Halmstad och undrar därför hur det är på hästfronten där? Finns det bra träningsmöjligheter för en...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Eve
·
B
Hästmänniskan Någon som vet var man kan köpa stadiga nät som man kan ha som boxgaller? Inte på rulle utan "hårda" som man får såga till. Finns det...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: BeastieBabe
·
B
Hästmänniskan Har två minishettisar som går på lösdrift, där finns det ligghall. I vanliga stallet har vi en liten box (+två stora till de stora...
Svar
4
· Visningar
1 023
Senast: Nifty
·
Hästmänniskan Vad bör man ha för storlk på hagar?? Menar vanliga hagar nu, sommarbete har jag på annat ställe. Håller på och kollar på hus och det är...
Svar
17
· Visningar
5 251
Senast: Vanjja
·
Hästmänniskan Jag och sambon träter om huruvida vi ska låna pengar till ett hus eller inte… Eller rättare sagt om hur mycket vi ska kunna tänka oss...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 511
Senast: nogat
·
J
Hästmänniskan Halloj, Någon som vet hur man kan preparera groteskt leriga hagar för att dom inte ska bli lika leriga. Det lär vara drenerat för...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: zana
·
A
Hästmänniskan Vi har varit och tittat på en gård som vi är intresserade av, min sambo (ekonom) sitter och räknar på div. scenarion... Problemet är...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Inte_Ung
·
V
Hästmänniskan Hej! Någon som har erfarenhet av bi och deras kupor. Jag och sambon kanske ska få möjligheten att köpa ett jätte fint hus med litet...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: Vanjja
·
L
Hästmänniskan Har ni några bra tips för att slippa lerhagar? Främst är det ju ingång/utgången som gärna blir en lerpöl. Någon som lyckats dränera en...
Svar
5
· Visningar
3 137
Senast: Vanjja
·
Hästmänniskan Jag undrar litet om vad som gäller om man vill erbjuda en praktikplats. (Tex för att vara sk HYN godkänd???). Tips mottages tacksamt om...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: Cockney
·
Hästmänniskan Har mina hästar på en gård där det ej finns ridbana. Bonden är ej intresserad av att låta mig arrendera åkermark för att anlägga en...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: cemax
·
Q
Hästmänniskan hej jag ska söka till häst/ridsport linjen på strömsholm till gymnasiet och vill därför veta lite om vad det kostar att ha sin häst där...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Icebabe_1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp