Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Ekonomi & Juridik Ligger den här tråden fel så hoppas ja att någon snäll moderator skulle vilja flytta den. Har ett avställt, obestiktat (men skattat...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Lillknoddas
·
Ekonomi & Juridik Jag skulle behöva lite tips på vad ni gör för att minska kostnaderna när det gäller hästen. Vad tycker ni får kosta lite mer? Var kan...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 162
E
Ekonomi & Juridik Tjolahopp! Köpte två stycken pållar förra helgen, en kallblodstravardam 11år och en vblvalack 9år. Har hört att man ska registrera...
Svar
7
· Visningar
2 439
Senast: eternalsunshine
·
Ekonomi & Juridik :)Ska ev få en häst som är helt frisk och sund, men som förra ägare plocka bort försäkringen på när han slutade tävla. :( Det var...
Svar
9
· Visningar
1 302
Senast: strenua
·
Ekonomi & Juridik Hejsan Ni som läser ridsport har säkert läst debatten om en medryttare ska betala för att få rida. Jag själv är en aktiv...
2
Svar
22
· Visningar
2 395
I
Ekonomi & Juridik Jag har en av mina hästar hos en fodervärd just nu. Fodervärden har haft hästen hela sommaren och allt har gått jättebra. Fodervärden...
Svar
8
· Visningar
1 499
Senast: Prisma
·
M
Ekonomi & Juridik De är så att jag har en stallplats på en mindre ridskola, på en mindre ort i norra sverige. Nu undrar jag hur mycket skulle ni betala i...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: mctucker
·
Ekonomi & Juridik Fick idag en faktura från en klinikutredning på 10'000, det är bara det att den är från mars 2006! Den stämmer och allt, så det är...
2
Svar
27
· Visningar
13 397
Senast: lady_vip
·
C
Ekonomi & Juridik Tycker personligen det skulle vara intressant och höra vad ni har för inkomster, och hur mycket lägger ni på eran häst i månaden...
2
Svar
39
· Visningar
3 306
Senast: nexxa
·
V
Ekonomi & Juridik En lite dum fråga, ursäkta, men när betalar man egentligen för hästen när man köper den? Alltså; före eller efter att man skrivit på...
2
Svar
22
· Visningar
2 120
Senast: Vannie
·
P
Ekonomi & Juridik Häromdagen trillade jag av min häst ganska illa. Ena knät gick åt fanders så jag fick åka till akuten. Inga huvudskador som tur var, men...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: LiselotteA
·
H
Ekonomi & Juridik Min dotter kan bli halvfodervärd till en shetlandsponny. Den är inte inriden, skolad, men ridbar. Hästen är åtta år. Hon ska vara där...
2
Svar
23
· Visningar
2 879
Senast: Niniz
·
Ekonomi & Juridik Hur har ni gjort vid skrivning av kontrakt? Jag ska ev. köpa en ny häst, eller, jag ska det om den går igenom bes. på fredag. Vi vill...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: starcraft
·
K
Ekonomi & Juridik Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga in denna tråden så flytta den om den ligger fel. Jag har en liten undran ang. fodervärdsavtal...
Svar
7
· Visningar
1 464
Senast: Miaa
·
T
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har kikat på stallplatser och hittat ett ställe som jag gillar....:laugh: Men dom tar en s.k. enhetshyra, alltså allt...
Svar
18
· Visningar
1 765
Senast: plymen
·
B
Ekonomi & Juridik Ja då gjorde jag ett nytt försök att låna ut mitt sto till en fodervärd. Vi skrev ordentliga papper (fodervärds avtal från Hööks) med i...
Svar
9
· Visningar
1 359
Senast: Solei69
·
A
Ekonomi & Juridik Jag är inne på att äntligen köpa mig en egen häst. Men jag undrar vad för kostnader som kommer till per månad/år? Vad betalar ni? Vad...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 127
Senast: Mimmi__91
·
M
Ekonomi & Juridik Har hyrt en häst som jag eventullt får köpa efter uthyrningstiden är slut. Men hon är t-märkt för spatt. Hur skulle ni göra? Vad finns...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: pinky
·
Ekonomi & Juridik Mín ponny skadade sig i somras och veterinären var till oss vid 5 tillfällen. Sluträkningen blev 7000:- jag får 1300:- från försäkringen...
2
Svar
36
· Visningar
2 581
A
Ekonomi & Juridik Ska inom kort bygga stall på vår jordbruksfastighet. Stallet skall användas till mina två avelston. Förhoppningsvis så får jag ett-två...
2
Svar
21
· Visningar
3 476
Senast: Amarone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp