Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Mín ponny skadade sig i somras och veterinären var till oss vid 5 tillfällen. Sluträkningen blev 7000:- jag får 1300:- från försäkringen...
2
Svar
36
· Visningar
2 582
A
Ekonomi & Juridik Ska inom kort bygga stall på vår jordbruksfastighet. Stallet skall användas till mina två avelston. Förhoppningsvis så får jag ett-två...
2
Svar
21
· Visningar
3 477
Senast: Amarone
·
Ekonomi & Juridik Ska sälja min häst idag,och jag kommer få nästan full betalning,resten kommer att sättas in den 25/9,så frågan är hur jag ska göra med...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Spirit
·
Ekonomi & Juridik Om man vill skriva in prövotid i ett köpekontrakt och vilka villkor som gäller under den, går det att göra på ett vanligt köpekontrakt...
Svar
8
· Visningar
2 977
Senast: pompa04
·
Ekonomi & Juridik hur gör man med hästens försäkring när man byter ägare? Säger jag upp försäkringen och nye ägaren ordnar ny? Eller skriver man bara över...
Svar
7
· Visningar
2 082
Senast: amalia
·
S
Ekonomi & Juridik Och hur ser eran ekonomi ut? Hur mycket pengar måste man egentligen ha för att ha råd med häst i exp-vis stockholm? Nu menar jag inte i...
2
Svar
39
· Visningar
3 967
Ekonomi & Juridik Läste just att det varit en olycka på E4 där en lastbil kört in i ett stillastående släp med häst i ---> hästen fick avlivas. Hur...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 350
Senast: boccia
·
N
Ekonomi & Juridik Ok, just nu vill jag strypa vår djurskyddsinspektör med mina bara händer. Jag har ringt henne i torsdags om att en fånghäst i närheten...
2
Svar
28
· Visningar
3 021
Ekonomi & Juridik Suck, nu behöver jag hjälp med ett problem jag har med försäkringen på mitt föl... Börjar från början.. Har ett sto på foder som av...
Svar
15
· Visningar
1 826
Senast: mik
·
Ekonomi & Juridik I senaste Ridsport, nr 16, togs ett ämnet angående hur man gör ekonomiskt som medryttare. Det har troligen varit uppe här också en hel...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
14 445
Senast: Boj
·
Ekonomi & Juridik Vet inte om tråden hamnat rätt men annars får någon vänlig moderator flytta den :D Jo det e så här att jag för tre år sedan hade en...
Svar
6
· Visningar
1 435
E
Ekonomi & Juridik Kollat på Kommunals hemsida på minimilöner, där står som följer: Stallpersonal Ridhus och Travtränare 31/3-2008 16 år....12 510...
Svar
9
· Visningar
1 305
Senast: _eeky_
·
J
Ekonomi & Juridik Ni som är "små" hyresvärdar, dvs har eget litet stall och bara hyr ut en box eller två - känner ni som jag att det är jobbigt att...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 101
Senast: Tramptass
·
K
Ekonomi & Juridik Tyvärr verkar de omöjligt att få tag på en advokat så här på en fredag eftermiddag så ni kanske kan hjälpa mig. I korthet problemet...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: carinaso
·
A
Ekonomi & Juridik Jag har en gammal C-ponny som jag för några år sedan började "hyra" ut till en familj som hade en pojke som nyss börjat rida...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: Ann Elisabeth
·
L
Ekonomi & Juridik Jag ska lämna min häst för inridning och utbildning till en privatperson. Vilken typ av kontrakt ska vi skriva? Hittar inget som...
Svar
11
· Visningar
4 121
Senast: CiderGirl
·
Ekonomi & Juridik Jag ska försöka sammanfatta denna historia kort. Den 16 februari 2008 bytte jag mitt 4-åriga d-ponny sto mot en 5-årig...
2
Svar
21
· Visningar
2 824
Senast: jenny82
·
Ekonomi & Juridik Jag har i alla år haft Agria eller Sveland till mina hästar, och varit nöjd och belåten med dem. Nu så 'nye' herrn var försäkrad i...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 040
M
Ekonomi & Juridik Skriver med ett anonymt nick av olika anledningar. För några månader sedan lejde jag en firma att utträtta en del markarbeten hemma...
Svar
2
· Visningar
1 800
Senast: mollyrouge
·
Ekonomi & Juridik Jag tycker det dyker upp hästbutiker "överallt", både fysiska butiker och de som bara bedriver näthandel. Men finns det verkligen...
Svar
9
· Visningar
2 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp