Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hur ser eran erfarenhet av spångång ut? Vad ser ni som possitivt/negativt med detta? Helt enkelt skulle jag vilja ha åsikter om...
Svar
13
· Visningar
2 566
Senast: sweep
·
Anläggning Är det någon som har tips om en vagn som man kan lägga en hösilagebal ca 150-200kg på? Tipsa gärna utan länkar o liknande så det inte...
Svar
9
· Visningar
1 383
Anläggning Idag kom betongbilen, oj så nöjd jag blev :banana::bump:. Nu skall det bara brinna ihop...sen skall det snickras väggar och tak :laugh:
2
Svar
28
· Visningar
3 079
Anläggning Hej vi skall bygga om vår ladugård till stall och jag skulle vilja islorea stallet , men då är de en del som säger att det är onödigt...
Svar
15
· Visningar
1 691
Anläggning Jag ska lägga nytt underlag på vår ridbana och jag har funderat på att först lägga ett lager med stenmjöl för att sedan på ytan ha ett...
2
Svar
24
· Visningar
3 027
Senast: Cosy
·
Anläggning Håller på med ritningarna till vårt nya stall (6 boxar), och har fastnat på detta med gödselstacken och utforsling av gödsel. Här kommer...
2
Svar
37
· Visningar
4 822
Senast: Strajder
·
Anläggning Hur fixar man på bästa sätt bra svikt i ridhuset? Vilka material är att rekommendera? Hur tjockt? Ungefärliga kostnader för ett...
Svar
1
· Visningar
3 298
Senast: Tacitus
·
Anläggning Hur har ni löst boxväggar utan galler? Biter/skadar hästarna kanterna och hur skyddar man dem? Sen vill jag jättegärna se bilder på...
2
Svar
28
· Visningar
7 643
Senast: tesora
·
P
Anläggning Efter hur många månader kan man räkna med att gå pluss på sin nybyggda utebox om man tar en kallhyra? Säg att den kostar 5000 kr att...
2
Svar
22
· Visningar
2 291
Senast: Invinciblestables
·
Anläggning Vad har ni? Fördelar/nackdelar? Vad föredrar ni? Ni med öppen, har ni problem med översvämmning vid kraftigt/ihållande regn...
Svar
7
· Visningar
2 386
Senast: EmblaAsk
·
H
Anläggning Har ett gammalt befintligt stall men ska göra ännu en box i en hörna. Måste gjuta nytt golv och undrar om armeringen måste jordas? Blir...
Svar
9
· Visningar
5 823
Senast: hästig
·
Anläggning Ok, nu har jag gjort en egen liten skiss imitt huvud men vill gärna se hur ni tänker. Det är en ladugård som ska renovera en hel del...
Svar
4
· Visningar
1 386
Senast: Yrja
·
M
Anläggning Och är hyran rimlig? Ett mindre stall om 6 boxar. Boxarna uppfyller krav för de mått en normalstor häst kräver och ganska högt i tak...
Svar
19
· Visningar
2 291
Senast: Hannapirat
·
F
Anläggning Vår gård är en industrifastighet, vad innebär det rent praktiskt? På en jordbruksfastighet är ju renoveringar på ekonomibyggnader...
Svar
6
· Visningar
1 430
Senast: FestivalQueen
·
H
Anläggning Håller på och renovera stallet och att få bort kalken från väggarna är ett rent helsike. Har stått med en skrapa och tagit bort det för...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Graendal
·
Anläggning Om man har någon form av okrossbara fönster, måste man ändå ha galler framför? Är det tillåtet att ha hela eller delar av boxväggarna...
Svar
1
· Visningar
1 007
Anläggning Jag har precis flyttat till nytt stall där de har ett mindre ridhus, var och provred detta häromdagen och det är verkligen...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: fluffig
·
Anläggning Är Round up olämpligt för hästar? Det står på deras hemsida att det är ofarligt för människor och djur. Jag funderar på att ha det på...
Svar
14
· Visningar
6 250
Senast: Centaur
·
Anläggning Är det någon som byggt nyligen och har koll på ungefär vad själva bygget (material + jobb) kostat? Vi planerar att bygga för 4 hästar...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: fluffig
·
Anläggning Som rubriken lyder, vart har ni gjort av era pållar när ni renoverar. Vi ska renovera ladugården till våren,börjar så fort vädret...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Sevlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp