Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Är Round up olämpligt för hästar? Det står på deras hemsida att det är ofarligt för människor och djur. Jag funderar på att ha det på...
Svar
14
· Visningar
6 274
Senast: Centaur
·
Anläggning Är det någon som byggt nyligen och har koll på ungefär vad själva bygget (material + jobb) kostat? Vi planerar att bygga för 4 hästar...
Svar
4
· Visningar
1 380
Senast: fluffig
·
Anläggning Som rubriken lyder, vart har ni gjort av era pållar när ni renoverar. Vi ska renovera ladugården till våren,börjar så fort vädret...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Sevlan
·
K
Anläggning Vi ska bygga en lösdrift till mina två ponnier...fjording o shettis/isis. Dom kommer gå i skogshage hela tiden då fjordingen är...
Svar
1
· Visningar
1 491
Senast: grusholmen
·
Anläggning Jag söker lite uppgifter på vad en normalstor paddock kan tänkas kosta så ni som byggt en själva eller hyrt in någon som gjort en , vad...
Svar
9
· Visningar
13 083
Senast: jezzibell
·
Anläggning Vet ni vad max volten är till häst hage?? Tex kossor tål mer än vad hästar gör och därmed ska hästhagen ha mindre volt eller spänning i...
Svar
3
· Visningar
15 020
Senast: Strajder
·
L
Anläggning vi ska köpa hus och ska då bygga till en ny ekonomibyggnad som ska innehålla garage,stall +plats för hundar och pannrum. detta är den...
Svar
19
· Visningar
2 477
Senast: nexxa
·
Anläggning Jag ska dra om några staket på gården och funderar på om man kan lösa det hela utan att ha gångar mellan hagarna?! Har ni några...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: Boerperd
·
Anläggning Igår hade vi påhälsning av Djurskyddsinspektören för att NÅGON har anmälat att vi missköter våra djur. Jag häll på att svimma när hon sa...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 662
Senast: Chili
·
Anläggning Vi har planer på att gräva ny vattenledningar till hagen, och vill då ha en vattenkopp som inte fryser på vintern. Ni som har sådana...
2
Svar
23
· Visningar
5 135
Senast: Amk
·
Anläggning Hittade inte svar på detta i tidigare trådar om betsputsning, så skapar en ny tråd. Om man inte har tillgång till betesputs (och ingen...
Svar
13
· Visningar
8 700
Senast: Strajder
·
Anläggning Hörreni peeps. Måste det vara armeringsstål på fönster i själva stallgången?? Tacksam för svar :bow:
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: scizofren
·
Anläggning Det låter ju bra det med att ha ett litet hinder som hästarna måste hoppa över för att kunna ta sig från en hagdel till en annan. Vilka...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: pastejja
·
Anläggning ..var får man tag på det? Alla grannar köper skitbilligt eller får grejer uppställda gratis. Jag googlar som besatt men hittar bara...
Svar
9
· Visningar
2 281
Senast: tara
·
Anläggning Hej på er! Vi håller på och bygger hus och kommer till nästa höst att bygga stall. Ner till stället kör man på en grusväg och den skulle...
Svar
4
· Visningar
4 382
Senast: Lilo Wonder
·
Anläggning Vi har fått nytt underlag i ridhuset, sandstrands sand. Har tidigare profiber blandat med ngt o de har lagt sanden ovanpå. Känns riktigt...
Svar
16
· Visningar
2 044
Senast: Bison
·
Anläggning Vi planerar att inreda vår loge som stall så snart som möjligt. 3 boxar á 3 x 3,5m, stallgång och sadelkammare är det som ska byggas i...
Svar
4
· Visningar
1 764
Senast: miss_kala
·
Anläggning Nu är det 45e gången på tre dagar jag har hållit på att slå ihjäl mig i stallet eller på altanen. Det är kärnfura som är oljat på båda...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: 95johsv
·
M
Anläggning Vi skall inreda en befintlig ladugård med 8 boxar och har försökt bestämma vilken slags dörrar vi skall ha till boxarna. Detta är svårt...
2
Svar
20
· Visningar
8 491
Senast: _Skifting_
·
Anläggning Läste lite i LBK-pärmen och fann att man måste förvara hästar och mer än 10 m3 foder/strö annat lättantändligt i skilda brandceller...
Svar
4
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp