Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Nu har jag sökt på forumet och hittat lite olika förslag på hur man kan åtgärda hala stallgolv, men ingen tråd övertygat mig helt om vad...
2
Svar
22
· Visningar
7 076
Senast: martha
·
Anläggning Hej. Jag och sambon bor på en gård med en hel del djur. Jag älskar barn och älskar liv och rörelse på gården. Så nu har vi lite tankar...
Svar
6
· Visningar
1 405
Senast: __Prenses
·
Anläggning Häften man kan beställa gratis från Ridsportsförbundet, s. 14 angående Spolplats sista meningen: "Det skall finnas högt placerade...
Svar
3
· Visningar
940
S
Anläggning Jag har funderat en del på det här, och eftersom det antagligen finns någon här som vet precis hur det förhåller sig, så frågar jag eder...
Svar
4
· Visningar
1 736
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Hur stora boxar har ni i nuläget? Till vilken storlek på häst? Hur stora skulle ni vilja ha om ni fick önska fritt? Gäller boxar...
2
Svar
22
· Visningar
3 607
Senast: flurrizen
·
Anläggning Vi har äntligen fått en sadelkammare byggd. Vi har låtit byggarna (vänner till oss) fått göra som de vill eftersom vi är rätt kassa på...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Inka-90
·
Anläggning Håller på att göra om en ladugård till stall. För att bevara den mysiga atmosfären har vi tjära på boxarna och kalk på stenväggen...
Svar
8
· Visningar
2 221
Senast: Strajder
·
A
Anläggning Tänkte att det kanske är ett billigare alternativ att ha sin häst på lösdrift samtidigt som det är väldigt naturligt för hästen och så...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: rebus
·
Anläggning hoppas tråden ligger rätt! Just nu är jag igång och letar stallplats till mina ston för att mitt egna stall ska renoveras och nya...
Svar
14
· Visningar
2 516
Senast: __Stilett__
·
Z
Anläggning Vi har precis tagit över en hage med 3-trådselstängsel och har väldigt lite kunskap om eldragning. Elen är inkopplad till den nedersta...
Svar
3
· Visningar
1 600
Senast: LIA
·
Anläggning Ber om ursäkt om jag är på fel plats. Jag undrar om det finns regler för hur stora vindskydd ska vara? Ingen lösdriftshall jag är...
Svar
7
· Visningar
5 730
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vilket stall ska jag välja? Båda för och nackdelar med alla 3 givetvis och måste bestämma mig inom 1 månad iaf. Kan dyka upp fler...
2
Svar
24
· Visningar
2 561
Senast: svampbobbis
·
Anläggning Skulle vilja ha lite inspiration av er nu när jag ska bygga sadelgarderober i sadelkammaren. Jag vill gärna se bilder, och när ni ändå...
Svar
15
· Visningar
2 532
Senast: KarinP
·
Anläggning 2 november fick vi tillträde till ett hus med möjlighet att bygga stall. Förre fastighetsägaen hade helt missat vad en flyttstädning...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 539
Senast: Armani__
·
P
Anläggning Hej, Vi undrar hur tjock en betongplatta bör vara för två utboxar? Hela byggnaden ska bli 3mX 5m innemått (shettis och D-ponny). Vi...
Svar
5
· Visningar
1 760
Senast: kropper
·
Anläggning I vårt gamla omgjorda kostall har vi en brunn i varje box. Helt superbt då en hel del rinner ner igenom. Men om man bygger nytt...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: cutty
·
M
Anläggning Går i stallbyggarplaner, men då jag noll koll på sånt frågar jag er om råd och ideer. Har ingen byggnad där idag, utan det ska byggas...
Svar
4
· Visningar
2 648
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Har ett stall med 3 boxar som vi nu planerar att bygga om så det blir lösdrift. Vi tänkte riva 2 boxar och spara en box ifall...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Dana
·
Anläggning Vi håller ju på att bygga nytt stall och snart är det dags för målning utav innerväggar. Funderar lite över vilken färg som lämpar sig...
Svar
10
· Visningar
2 129
Senast: Mitza
·
E
Anläggning På min gamla ridskola fanns det en shettis, han hade fått en special byggd box i en gammal spilta, med lagom hög box-kant som han...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: Delailah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp