Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hittar inget när jag söker och jag hoppas tråden ligger rätt. Hur ofta vattnar ni er paddock? Var tar ni vattnet ifrån? Använder ni...
Svar
9
· Visningar
3 896
Senast: Warg
·
Anläggning Jag skulle vela piffa upp mitt stall, tycker det är lite tråkigt. Har inga bilder på stallet, om n¨gon är intresserad kan jag fota...
Svar
6
· Visningar
1 577
Senast: anni0001
·
Anläggning Hej hej.. har byggt ut min sadelkammare till det dubbla!! :bump: Och behöver hjälp med att inreda det hela... Jag ska förklara vad...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Tagliabue
·
Anläggning Ja precis som rubriken säger - är det krav på brandsektionering vid ombyggnad eller utbyggnad av häststall? Gäller annat vid...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: Anna_
·
Anläggning ... för att underhålla ett naturbete på ca 30-35 hektar? Om hästarna ska gå året runt på markerna och man vill låta dem växla mellan...
2
Svar
20
· Visningar
2 047
Senast: Yrja
·
Anläggning vet inte var jag har hört om detta. men kan man värma upp stallet (sadelkammare) med värmen som kommer då dyngan brinner i stacken...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: vinkelina
·
Anläggning Jag skulle gärna vilja kunna spola av hästarna efter ett träningspass. Har stallet hemma på gårn, så jag får göra vad jag vill med...
Svar
3
· Visningar
1 292
Senast: jassica
·
Anläggning Börjar redan planera lite inför höst och vinter. När leran kommer slösar man ju med hö när man fodrar på marken. Hästarna trampar ju ner...
Svar
8
· Visningar
1 102
Senast: trofé
·
Anläggning För att slippa använda spett och slägga vid stängsling så tänkte jag att lite hjälp från en traktor med frontlastare inte skulle sitta...
2
Svar
22
· Visningar
5 028
Senast: anni0001
·
Anläggning I vårat stall har vi hagar byggda av trä, våran häst rymmer hela tiden. Han knäcker bräderna, hoppar över, rullar under ja han tar sig...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: sjoberga
·
S
Anläggning Står i valet & kvalet nu.. Stall 1: Litet stall om 6 boxar. GIGANTISKA hagar med massor av mat. 6km med bil från mitt hem. (Åt...
2
Svar
34
· Visningar
2 885
Senast: hendelpendel
·
Anläggning Är det någon som prövat eller sett en "Paddock Vac" in action? Verkar väldigt praktiskt och jag är riktigt sugen på att ha en! Men är...
Svar
6
· Visningar
5 075
Senast: Dark Light
·
Anläggning Jag åker dagligen förbi en golfbana där de för 2-3 år sedan satte upp ett lågt elstängsel för att hålla vildsvinen utanför deras fina...
Svar
2
· Visningar
1 598
Anläggning Ni som har staket övervägande i trä, vill ni visa bilder? Hur har ni kompletterat med eltråd (om ni har det)? Vad har ni använt för...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: _Erica
·
Anläggning Jag och syrran ska köpa gård, och nu är vi lite nyfikna på hur ni som har gård och jobb lägger upp dagen. På vilka tider fodrar ni...
2
Svar
36
· Visningar
3 933
Senast: Tagliabue
·
Z
Anläggning Letar efter praktiska lösningar för lunchfodring i hagen för två hästar. Vi har möjlighet att dela av ett hörn av hagen för att ha en...
Svar
8
· Visningar
4 268
Senast: PansParis
·
Anläggning ni som har byggt stall från grunden, hur mycket har de kostat er. har hittat ett hus som jag är intresserad av, där de skulle kunna...
Svar
1
· Visningar
1 051
B
Anläggning Vi har en hästgård med tillhörande mark. Vi har länge funderat på att skaffa en betespust eftersom gräset växer enormt på våra...
Svar
9
· Visningar
6 577
Senast: Yrrol69
·
C
Anläggning Usch sitter nu i valet och kvalet. Bor på en mindre gård (hus med stall). Flyttade in för ett år sedan och inredde då stallet. Det är...
Svar
2
· Visningar
1 325
Senast: Popcorn
·
Anläggning Äter får smörblommor? Finns det andra sätt att få ner smörblommorna (utan att behöva gå med lie) på ett bete som används denna säsong?
Svar
18
· Visningar
4 657
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp