Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Anläggning Vad betalar ni i avgift för att få rida i andras paddock eller manege? Ni som har egen ridbana, vad tar ni betalt av andra...
2
Svar
29
· Visningar
5 072
Senast: SandraÖberg
·
Anläggning Kliar mig i huvudet och försöker komma på hur fasiken jag skall kunna dela av min loge på ett tillräckligt starkt sätt. Behöver...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Hannely
·
Anläggning Dum fråga kanske men VAD GÖR JAAAAG????? Det är små mögel prickar i taket! Mycket konstigt att det kom nu tycker jag! Det är ett...
Svar
10
· Visningar
5 077
Senast: biffen
·
Anläggning Jaha, jag och syrran blev sååå glada när vi kom hem idag, eller inte. :mad: Vi ska få elledningarna nedgrävda här, så då ska de gräva...
2
Svar
28
· Visningar
3 597
Senast: Kratus
·
Anläggning Håller på och ska göra en ridbana på 20*40 nu i sommar. Vi måste dränera och gräva ur ordentligt. Men sen kommer frågan, vad ska det...
Svar
7
· Visningar
1 563
Senast: sjoberga
·
Anläggning Bygga allt själv eller köpa moduler? Har kollat runt på olika firmor som gör moduler och det verkar ju hyffsat billigt, men är det...
Svar
5
· Visningar
1 485
Senast: sweet_extraa
·
Anläggning Jag vill fylla på lite grus i min paddock och vill ha travgrus. Häromkring är det ett vanligt uttryck, men egentligen heter det...
Svar
16
· Visningar
5 117
Senast: Mysaan
·
Anläggning Kommer i höst att dra igång en mindre inackorderingsverksamhet där bl.a strö ska ingå, (spånbalar). Jag måste väl begränsa antalet...
2
Svar
24
· Visningar
5 196
Senast: Trollsan
·
Anläggning Hej! Jag är en 018 som är uppvuxen och har bott i lägenhet hela livet. Jag är väl vad värmlänningarna här kallar för en stassing, men...
2
Svar
24
· Visningar
6 321
Senast: Snowball
·
M
Anläggning Hej! Jag har ett stall med fyra boxar (helt nybyggt och köpt från Bruksbalken). Håller alla mått och regler enl djurskydd. Nu har jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 986
Senast: Yrja
·
Anläggning Dela med er nu av era tips:) Vilket är det enklaste, billigaste men ändå säkraste sättet att bygga ett vindskydd på? Detta som jag...
2
Svar
26
· Visningar
12 351
Senast: lundborg
·
Anläggning Jaa... vad står det i dom...?? Jag har några boxar som jag ska hyra ut, men inget avtal... Känns inte rätt att bara ha allting...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Ljulius
·
M
Anläggning vi ska lägga om underlaget på ridbanan.. Men vad 17 ska man ha?! Paddex är tyvärr inget alternativ då det blir för kostsamt, men...
Svar
5
· Visningar
2 224
Senast: Zebban
·
L
Anläggning Det kommer finnas 4 hästar till 3 boxar till vintern :eek: Det rör sig om 2 st shettisar, ett halvblod och en travare. I stallet rymmer...
Svar
17
· Visningar
4 981
Senast: lindgreen
·
Anläggning Är det någon som vet hur detaljerad stallritningen till förprövningshandlingarna behöver vara? Millimeterpapper? CAD-ritad? Väggarnas...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: Teilani
·
Anläggning Med en häst skadad och en liten shettis använder jag för tillfället inte min paddock särskilt mycket. Men jag får panik av att det...
Svar
12
· Visningar
2 316
Senast: tgd
·
L
Anläggning Beställde spån häromdagen och sen December månad -08 så har balpriserna gått upp med 21%!!!!! Jag frågade hur det var möjligt när det...
Svar
13
· Visningar
1 759
Senast: Mitrolle
·
Anläggning Inför åsk- och blixttider så har jag börjat fundera på bästa sätt att skydda elaggregatet och mot brandrisker. Åskskydd finns och...
Svar
10
· Visningar
7 126
Senast: Skruttan
·
Anläggning Vet inte om så många kommer ihåg men för ett tag sedan la jag ut en tråd ang att hyra ett helt stall själv.. jag hade många delade...
2
Svar
23
· Visningar
2 502
Senast: weasel_
·
C
Anläggning Hej på er hästvänner !! Nu vet jag inte om tråden hamnar rätt, men det var enda stället som jag tyckte passade. Har funderingar på...
2
Svar
24
· Visningar
14 412
Senast: flickancarra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp