Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

T
Anläggning Snart är det dags att kavla upp ärmarna och börja städa undan vinterns skit! Vad är ert bästa städtips för stallet? Ex dammsugare...
Svar
6
· Visningar
2 309
Senast: Popcorn
·
Anläggning Sitter med ett fiktivt skolarbete som går ut på att jag ska anlägga en lösdrift för ett tiotal hästar som ska gå i två flockar. Vad...
Svar
2
· Visningar
1 442
Senast: Yrrol69
·
M
Anläggning På ridskolan där jag har min häst uppstallad så har vi inget fungerande brandlarm vilket jag tycker är uruselt! Men är det tillåtet? Och...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: mija87
·
Anläggning Vad skulle ni ta för att grimträna ett föl? Det vill säga, sätta på fölet 3-4 gånger, hur mycket skulle det kosta per gång/per timme...
2
Svar
29
· Visningar
3 398
Senast: MalinJ
·
H
Anläggning Hej, Funderar på att måla om i stallet. Vet vilka färger jag vill ha, men frågan är om jag ska måla med vanlig inomhusfärg eller om det...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: hallen_
·
Anläggning Våren har börjat visa sig så smått här i Gnarp. Och med våren visar sig även vinterns sparade ranson av hästskit i hagen. Jag har varit...
2
Svar
30
· Visningar
2 730
Senast: acca76
·
F
Anläggning Nu äntligen snart, rättare sagt from nästa år blir det ju förbjudet att ha taggtråd till hästar. Vad händer med alla dessa som inte har...
Svar
14
· Visningar
1 510
Senast: Shaggy
·
Anläggning Min fråga är helt enkelt vad är "naturligt bra dränerad mark" ? Jag vill anlägga en liten ridbana på mark som knappt har någon matjord...
2
Svar
20
· Visningar
4 087
Senast: trams
·
F
Anläggning Min bondegranne(den äldre) som inte gillar ridtjejer och som tycker att hästarna förstör vägen, han som ofta undrat om vårat ställe...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 740
Senast: Atomiic
·
A
Anläggning Hejsan! Vi byggde paddock för fem år sedan enligt konstens alla regler med bärlager, större sten, grus och överst sand. Det är ganska...
Svar
5
· Visningar
1 843
Senast: Anel
·
L
Anläggning Nu är vallen harvad och ringvältad, all gödseln är utkörd (i år blev det på grannens åker) ska bara så gödning nästa vecka. Alla...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Lampi
·
Anläggning Om man ansöker om förprövning på stall (ska bli stall i befintlig lada, men helt ny inredning) till ca 8 boxar. Hur snart efter det...
Svar
7
· Visningar
1 549
Senast: lady_vip
·
Anläggning Till moderator; Vet att det finns mängder med trådar om detta, men de flesta har gått ur tiden och det känns fel att väcka dem till liv...
Svar
4
· Visningar
1 462
Senast: Centaur
·
Anläggning Ska ev. bygga en liten ligghall på nästan 30 m2 och funderar lite. Vad föredrar ni, 3 väggar eller 3,5? Tänkte mig cirkamåtten 5x7...
Svar
8
· Visningar
2 255
Senast: lady_vip
·
Anläggning Hoppas tråden hamnade hyfsat rätt... Har i somras flyttat söderut från norrland och har nu upplevt min andra period av vansinnigt...
2
Svar
38
· Visningar
5 022
Senast: mammaBerg
·
Anläggning finns det någon som testat att ha plast stolp en hel vinter som just de, permanent stängsel? för/nackdelear? det är så att jag har...
Svar
18
· Visningar
6 002
Senast: bigganl
·
J
  • Låst
Anläggning Är det nån som har nått tips på sätt att bygga billigt ridhus, samt hur mycket kostar det att bygga ett enkelt ridhus?
Svar
5
· Visningar
1 335
S
Anläggning Hej! Jag håller på för fullt att renovera mitt stall. Det finns ett betonggolv men ser ut som skit. Det går inte heller att "laga"...
Svar
11
· Visningar
4 644
Senast: SandraÖberg
·
Anläggning Vi har köpt gård och ska snart flytta... Saken är den att det har inte funnits hästar på gården på många år (eller kanske inte ens...
Svar
5
· Visningar
1 494
Senast: Stall_Stjarna
·
C
Anläggning Hej, Har precis köpt ett stall med 10 boxar, ett stall utan isolering, men allt ingick förutom plattan då...:love: Stallet är 3 år...
2
Svar
38
· Visningar
4 678
Senast: Yasmine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp