Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik I januari -08 köpte vi en liten gård. Stallet var i stort behov av renovering som vi nu har börjat med. Så här såg det ut innan.
2
Svar
35
· Visningar
5 519
Senast: Ella-82
·
Ekonomi & Juridik Jag var inne på Svenska Hästavelsförbundet och tänkte att jag skulle prova att söka på min hästs chipnummer, men ingen info kom upp...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Ska om allt går i lås - ta hem en oinriden unghäst ifrån Danmark. Givetvis ska veterinärbesiktning ske. Min fråga...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: FrittePower
·
Ekonomi & Juridik Tänkte söka en tjänst som groom/rider (mer tyngdpunkt på det sista skulle jag tro) utomlands och nu vill jag veta lite hur jag ska lägga...
Svar
2
· Visningar
1 780
Senast: kenneth
·
C
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vet att det finns massa trådar angående. detta. Men det står bara lite i varje. Skulle vilja att ni som har egen eller...
2
Svar
23
· Visningar
2 012
Senast: Pansi
·
Ekonomi & Juridik Det finns ju hur många sådana trådar som helst här känns det som men förhoppningsvis är denna av annan art ;) Om man räknar...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 403
Senast: CiderGirl
·
P
Ekonomi & Juridik Hej! Jag och min pappa funderar på att utveckla vår hästverksamhet. Det vi funderar på är inom turismen, i första hand ridleder i...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: Fia-Lina
·
M
Ekonomi & Juridik Jag är en 13 (14 i feb) årig tjej, som har en dröm, som säkert många andra.. :p Och ja, ni gissade rätt, det handlar om en egen häst :)...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
12 961
Senast: Elina8
·
L
Ekonomi & Juridik Hej. Jag undrar lite över hur mycket betalt era ridskolor tar för: -Klubbtävling -Clear round -Ridlektion -Privatlektion Om...
2
Svar
25
· Visningar
3 624
Senast: Finite
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte en trailer som var momsad, drog av momsen då trailern skulle stå på mitt företag. Nu när jag ska sälja den säljer jag till en...
Svar
4
· Visningar
11 565
Ekonomi & Juridik Tänkte höra om era tankar rörande detta fall. En häst jag har haft kontakt med under ett års tid har nu skickats iväg sedan två veckor...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 607
P
Ekonomi & Juridik Har planer på att skaffa en häst men är lite orolig för att pengarna inte ska räcka...Själva inköpet är inte det jag oroar mig för utan...
Svar
8
· Visningar
1 248
Senast: Vita_N_6520
·
Ekonomi & Juridik funderar på att börja skramla ihop till nästa häst. nuvarande är 18 år gammal, och man vet ju inte hur länge till hon håller...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: vinkelina
·
M
Ekonomi & Juridik Har hittat en ponny som jag ev vill hyra till min dotter under ca 1 år. Vad är rimligt att man betalar, vad har ägaren resp vi för...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: josephiiine95
·
Ekonomi & Juridik Nu så blir taggtråd förbjudet i hästhagar och det är ju bra. Men finns det någon risk för att hästar då får mindre tillgång till...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 737
Ekonomi & Juridik Jag köpte en vara i våras till mitt företag, av en annan företagare. Jag betalade angivet pris inklusive moms och varan levererades. Men...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 475
Senast: Flippa78
·
V
Ekonomi & Juridik Jag har bestämt mig för att äntligen skaffa häst. En islandshäst och en shettis eller två islandshästar. Det är första egna hästen men...
Svar
5
· Visningar
2 246
Senast: Wero83
·
Ekonomi & Juridik Det häller gäller en bekant och inte mig själv. Jag skriver av ren nyfikenhet och inte för att min bekanta har planer på att driva det...
2
Svar
21
· Visningar
2 913
Senast: Rumpnissen
·
A
Ekonomi & Juridik Funderar på att skaffa en sommarhäst nu till sommaren. Då det är första gången för mig tar jag tacksamt emot tips och även svar på några...
Svar
3
· Visningar
1 579
Senast: Eskita
·
Ekonomi & Juridik Hur fodras era hästar ute i hagen när de går tillsammans med andra hästar? En hög till varje häst? En hög mer än antal hästar? En...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 948
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp