Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Ekonomi & Juridik Är det någon som sålt hösilage (eller hö) till Norge? Är det krångligt ? Norge är ju inte med i EU. Behöver man speciella analyser? För...
Svar
4
· Visningar
2 106
Senast: Centaur
·
J
Ekonomi & Juridik Hej! Min mamma köpte för några veckor sedan ett avelsto med bra meriter och stam, 15 år. Osedd men med vetbes. som var ua och gjord...
2
Svar
29
· Visningar
4 681
Senast: Ekkullen
·
Ekonomi & Juridik När det skrivs i annonserna att hästarna säljs pga att det är fullt i stallet, så undrar jag var de står tills de är...
Svar
13
· Visningar
1 902
Senast: syrran
·
L
Ekonomi & Juridik Hej! Om en säljare säger att en häst har en rörelsestörning som endast syns ibl. och den försvinner efter uppvärmning, och att de i...
Svar
5
· Visningar
1 127
M
Ekonomi & Juridik Nu är det så att jag vill tjäna pengar .. Eftersom jag gillar och jobba med hästar , så vill jag tjäna pengar på det sättet. har...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: GotAsecret
·
Ekonomi & Juridik Nu när det är lera nästan överallt så skulle jag behöva något att lägga höt i för nu str hästarna i höt eftersom de inte vill stå i...
2
Svar
39
· Visningar
6 604
Senast: bigganl
·
Ekonomi & Juridik Avlägger ni anläggningsavgift per häst, per ryttare eller per ekipage? Vad har er klubb för motiv till ert sätt att betala för...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: Undret
·
Ekonomi & Juridik Jag har lånat ett sto till avel under några år men av olika anledningar sa jag upp kontraktet och tanken var att hon skulle ha åkte hem...
Svar
12
· Visningar
1 510
Senast: martha
·
Ekonomi & Juridik Vi har köpt en liten hästgård. Jag kommer att vara hemma om dagarna och planerar att ta in ett antal hästar och bedriva ridverksamhet...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
23 262
Senast: -moa-
·
G
Ekonomi & Juridik Vi grävde ner en häst tidigare i höstas, och nu tycker jag att det luktar misstänkt illa på platsen. Kan förruttnelse-lukten tränga...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 198
Senast: Boj
·
Ekonomi & Juridik Hej! Hur kan man göra arbetet i stallet mer ekonomiskt? Hur kan man spara tid? Nu menar jag allt från foder till strö till vatten i...
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: Bonyana
·
Ekonomi & Juridik Såg en annons om stallplats där dom inte tog emot hingstar (kan man förstå, ställer ju lite högre krav på en hel del i stall å hagar)...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
13 780
Senast: Inte_Ung
·
J
Ekonomi & Juridik En häst klinikbesiktigas med exportröntgen betald av köparen som även är med vid besiktningen. 4 veckor senare är hästen halt och vid...
2
Svar
21
· Visningar
4 070
Senast: Bartley
·
Ekonomi & Juridik Är jätteglad för jag har fått jobb i ett Trav-stall. Jobbar halvtid i en pressbyråbutik, men har nu fått extra tid i ett stall, med...
Svar
1
· Visningar
1 142
Senast: _Runaway_
·
M
Ekonomi & Juridik Vi satt och diskuterade i stallet idag om försäkringar. Sedan kom vi in på det där med reservationer, besiktning etc. Om en privat...
Svar
3
· Visningar
1 238
Senast: Texaz
·
E
Ekonomi & Juridik Ett långsiktigt mål jag har är att skaffa häst om ca. 5 år. okej, det låter långt men jag vill va säker innan jag skaffar att jag klarar...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
23 325
Senast: Speedway
·
Ekonomi & Juridik Ja som rubriken lyder. Skulle ni göra det? varför? varför inte? Jag skulle nog inte våga, men OM den absolut rätta männískan kom...
2
Svar
28
· Visningar
2 407
Senast: diving-leber
·
Ekonomi & Juridik ..hmm hoppas någon förstår rubriken.. ;) saken är denna: Fick en stor skatteskuld i våras. Den skulle äta upp hela vår buffert så jag...
2
Svar
38
· Visningar
5 054
Senast: Jenny
·
Ekonomi & Juridik Alltså jag brukar ha koll. Men nu så är det för mycket även för mig. Vad är det för all anmälan, journalföring och annat? När får...
2
Svar
20
· Visningar
2 252
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Min ena häst har skadat sig på en bil som åkte för nära honom :( Visserligen saktade föraren ner när hon åkte förbi men min häst...
2
Svar
39
· Visningar
4 497
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp