Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag fick hem en valack för en väcka sedan. Som mer eller mindre varit miskött. Sen han kom hem har han fått fång och kolik som slutade...
Svar
17
· Visningar
1 084
Senast: break_a_leg
·
Hästmänniskan Jag har läst de gamla trådarna och vad jag förstår är det rätt vanligt att "folk" bara lägger på ca 5 cm av t.ex 0-8 direkt på...
Svar
4
· Visningar
1 596
Senast: Welsh
·
H
Hästmänniskan Skulle behöva lite synpunkter på detta, letar efter ny häst och vill gärna ha en s k läromästare, då jag känner att jag lagt av mig lite...
Svar
9
· Visningar
3 154
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Har börjat att stängsla en ny vinterhage (men de ska få beta ner den redan nu) men problemet är att under gräs/jord är det sten, sten...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: Moniq
·
S
Hästmänniskan Några kanske vet att jag för 4 veckor sen åkte till norrland i hopp om att ha hittat drömjobbet. Och ja, jag hade delvis rätt. Jag trivs...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Moniq
·
L
Hästmänniskan Vet inte om denna hamnat rätt... Jag skall bytta försäkringsbolag eller vad man skall kalla det på hästana det är ett halvblod, en new...
Svar
19
· Visningar
1 382
Senast: alisson
·
S
Hästmänniskan Funderar lite över hur det ser ut för eran del när det gäller hagar. :) Vi ska göra vinterhagen större men funderar nu på hur många...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: caradan
·
T
Hästmänniskan Undrar om det finns nån här som kan förklara lite för mig hur det ligger till med servitut på vägar och kanske lite om allemansrätten...
Svar
9
· Visningar
4 245
Senast: Rie
·
F
Hästmänniskan Sitter här och funderar på skilnaden mellan A1 och A2 försäkring. Enl förs.bolaget får man bara ut på A2:an om hästen typ ligger och...
Svar
6
· Visningar
4 333
Senast: FTW
·
S
Hästmänniskan Jag funderar på att hyra ut min transport till en kvinna med två hästar under 5 veckor. Hon skall köra dem minst 110 mil, och ha...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: ecssory
·
Hästmänniskan Frågar åt en kompis åt en kompis, som har en häst som blivit sparkad på skankbenet precis ovanför hasen, och hennes vet rekommenderar...
Svar
5
· Visningar
960
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Ni som sitter med i ungdomssektioner här, jag skulle vilja ha lite tips. Jag är ordförande i min klubbs us och skulle vilja veta vad ni...
Svar
6
· Visningar
3 992
Senast: milkyway
·
P
Hästmänniskan vad behöver jag tänk apå i sommar när jag hyr häst (ponny) i sommar och vad behöver jag för utrustning? / Ha dt yaa :bump:
Svar
1
· Visningar
981
Senast: Masse
·
Y
Hästmänniskan hur bär man sig åt om man vill stäma någon?
Svar
1
· Visningar
653
F
Hästmänniskan Brukar ni ha skydd på långa resor? Minns bilderna från Lundbäcks buss, när det var färjeolyckan, och den videosnutt som visades på...
Svar
13
· Visningar
1 797
Senast: Moej
·
Hästmänniskan Har börjat fundera på att måla i mitt stall som nu är träfärgat inuti och alldeles tuggvänligt och har funderingar på att måla boxarna...
Svar
7
· Visningar
3 339
Senast: caradan
·
Hästmänniskan vad ska man skriva in i ett kontrakt mellan medryttare / ägare?? tips mottages..
Svar
6
· Visningar
888
Senast: LadySara
·
Hästmänniskan Hej! Läste i Ridsport att man inte får kombinera el och taggtråd i staket. Hur menar dom då? Vissa sommarhagar på mitt stall har både...
2
Svar
22
· Visningar
2 136
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Tycker det är rimligt att jag som säljare betalar besiktningen om hästen inte går igenom, men det finns ju gränser för vad jag vill...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Pisan
·
Hästmänniskan Blä vad dyrt det är att torka täcken! Men vad kan vara det mest ekonomiska med hänsyn både till byggkostnader och uppvärmning. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: Domaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp