Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Nu har vi fått problem igen i stallet (börjar känna det som om vi har det jämt). Sommarhagen ligger ca 1,5 km bort från stallet...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: SessCa
·
Hästmänniskan Har en hage med en fläck smörblommor och en som är full av dem. Finns det något sätt att bli kvitt dem utan att behöva plöja och så om...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Kickis
·
M
Hästmänniskan Jag funderar på att skffa en hästlastbil iställer för trailer. Nån som har det? För och nackdelar? osv... Funderar även på om de finns...
Svar
10
· Visningar
2 331
Senast: Ramona
·
L
Hästmänniskan Hej hej. Jag undrar om ni kan tipsa mig vad som är bra att veta om hästen innan man köper den/tar den på foder. Självklart vill jag...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: LindaLo
·
M
Hästmänniskan Skall bygga stall och vet jordbruksverkets rekommenderade minimi-mått för boxar men jag har för mig att jag läste någonstans att minsta...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: MisterLillen
·
S
Hästmänniskan Hur mycket kostar det ungefär att hyra ett släp på Statoil eller nåt annat ställe bara över dagen?
Svar
6
· Visningar
5 297
Senast: Sonita
·
C
Hästmänniskan Jag har letat efter trådar ang betesmark och maskrosor, men har inte hittat någon. Jag har köpt en gård 14 ha. 1,5 ha är lite maskrosor...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hej läste med intresse era trådar om hästgårdar o mark. Men jag skulle vilja veta ni som arrenderar mark, hur mycket betalar ni per år...
Svar
5
· Visningar
1 276
N
Hästmänniskan Funderar på att hyra min sköthäst nästa sommar. Han är då en ridskole häst, och man får ju då hyra dem för en viss summa pengar under...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Zaga
·
Q
Hästmänniskan Jag har några frågor som jag skulle vilja ha svar på :D Om man inte har något "höloft" utan bara har ett litet foderrum där man kan ha...
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: FairLady
·
T
Hästmänniskan Hur har ni gjort med tillbehör? Skall de med hästen eller? Hästen skall iväg i ca 1år skall jag skicka med allt? Vad är brukligt...
Svar
17
· Visningar
1 587
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan Jag vill titta lite på papper som är från en djurskyddsinspektion (djurskyddsinspektören och distriktsveterinären har vid två tillfällen...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Darby
·
C
Hästmänniskan Kan man söka det som privatperson? Var och vad krävs? HJÄLP!!! Så här är det: Mitt i min hästflock har vi en Shettis och hon har blivit...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Domaren
·
E
Hästmänniskan Jag blir irriterad bara jag tänker på det. När Regbevisen skulle avskaffas trodde jag att äntligen hästbranschen skulle moderniseras och...
2
Svar
25
· Visningar
2 402
Senast: shady
·
A
Hästmänniskan är det bättre med stubbar som är 2 dm än de som är 1 cm, är det inte väldigt lätt för hästen att få hovböld om man har stubbarna 1 cm...
Svar
12
· Visningar
2 905
Senast: Pippi
·
O
Hästmänniskan Hej hej! Hoppas att jag ställer min fråga i rätt forum... Tänkte höra om det är någon här inne som vet vart man skall vända sig när man...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Oboymedsocker
·
L
Hästmänniskan Hej! Vilket alternativ är bäst: att köpa häst eller ha häst på foder? Vad innebär det att vara fodervärd: vilka rättigheter och...
2
Svar
29
· Visningar
2 533
Senast: ecssory
·
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnar rätt... Men vad ska jag göra? Jag tar hela historien, hoppas ni orkar läsa... För lite mer än två veckor sen...
Svar
9
· Visningar
1 341
Senast: IvoryTower
·
S
Hästmänniskan okey, nu har det hänt ngt som aldrig får hända. en hingst tog sig lös till några ston och försökte betäcka. Denna tog sig från sin...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 828
Senast: mishan
·
Hästmänniskan kom att tänka på nu en sak. måste alla hästar, jag menar absolut alla ha ett pass innan år 2006? även min lilla häst som aldrig kommer...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 424
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp