Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Hästmänniskan Hej hej. Jag undrar om ni kan tipsa mig vad som är bra att veta om hästen innan man köper den/tar den på foder. Självklart vill jag...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: LindaLo
·
M
Hästmänniskan Skall bygga stall och vet jordbruksverkets rekommenderade minimi-mått för boxar men jag har för mig att jag läste någonstans att minsta...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: MisterLillen
·
S
Hästmänniskan Hur mycket kostar det ungefär att hyra ett släp på Statoil eller nåt annat ställe bara över dagen?
Svar
6
· Visningar
5 299
Senast: Sonita
·
C
Hästmänniskan Jag har letat efter trådar ang betesmark och maskrosor, men har inte hittat någon. Jag har köpt en gård 14 ha. 1,5 ha är lite maskrosor...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hej läste med intresse era trådar om hästgårdar o mark. Men jag skulle vilja veta ni som arrenderar mark, hur mycket betalar ni per år...
Svar
5
· Visningar
1 278
N
Hästmänniskan Funderar på att hyra min sköthäst nästa sommar. Han är då en ridskole häst, och man får ju då hyra dem för en viss summa pengar under...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Zaga
·
Q
Hästmänniskan Jag har några frågor som jag skulle vilja ha svar på :D Om man inte har något "höloft" utan bara har ett litet foderrum där man kan ha...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: FairLady
·
T
Hästmänniskan Hur har ni gjort med tillbehör? Skall de med hästen eller? Hästen skall iväg i ca 1år skall jag skicka med allt? Vad är brukligt...
Svar
17
· Visningar
1 589
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan Jag vill titta lite på papper som är från en djurskyddsinspektion (djurskyddsinspektören och distriktsveterinären har vid två tillfällen...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: Darby
·
C
Hästmänniskan Kan man söka det som privatperson? Var och vad krävs? HJÄLP!!! Så här är det: Mitt i min hästflock har vi en Shettis och hon har blivit...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Domaren
·
E
Hästmänniskan Jag blir irriterad bara jag tänker på det. När Regbevisen skulle avskaffas trodde jag att äntligen hästbranschen skulle moderniseras och...
2
Svar
25
· Visningar
2 407
Senast: shady
·
A
Hästmänniskan är det bättre med stubbar som är 2 dm än de som är 1 cm, är det inte väldigt lätt för hästen att få hovböld om man har stubbarna 1 cm...
Svar
12
· Visningar
2 919
Senast: Pippi
·
O
Hästmänniskan Hej hej! Hoppas att jag ställer min fråga i rätt forum... Tänkte höra om det är någon här inne som vet vart man skall vända sig när man...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Oboymedsocker
·
L
Hästmänniskan Hej! Vilket alternativ är bäst: att köpa häst eller ha häst på foder? Vad innebär det att vara fodervärd: vilka rättigheter och...
2
Svar
29
· Visningar
2 536
Senast: ecssory
·
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnar rätt... Men vad ska jag göra? Jag tar hela historien, hoppas ni orkar läsa... För lite mer än två veckor sen...
Svar
9
· Visningar
1 353
Senast: IvoryTower
·
S
Hästmänniskan okey, nu har det hänt ngt som aldrig får hända. en hingst tog sig lös till några ston och försökte betäcka. Denna tog sig från sin...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 861
Senast: mishan
·
Hästmänniskan kom att tänka på nu en sak. måste alla hästar, jag menar absolut alla ha ett pass innan år 2006? även min lilla häst som aldrig kommer...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 430
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hur får man bort stora stenbumlingar. Spränger man :confused: eller kan man få bort dem med grävskopa/traktor :confused:
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: jennyjenny
·
P
Hästmänniskan hur mycket kostar ert släp att ha/år? alltså alla kostnader ni har/har haft på det....
Svar
10
· Visningar
1 230
Senast: QuickStar
·
Hästmänniskan Hur gör ni när ni sätter fast stängselstolpar i berg? Vem säljer bra produkter till detta?
Svar
15
· Visningar
15 181
Senast: XeeXeX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp