Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

D
Hästmänniskan Vet inte om detta är rätt forum för min fråga, men jag provar... Efter ca 1 års tid ska min underbara häst äntligen bli min på riktigt...
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: elbereth
·
M
Hästmänniskan Kanske fel trå, men jag provar. Nån här som vet ungefär hur mycket det kostar att importera en isis fårn Island? :confused:
Svar
6
· Visningar
822
Senast: Mariqa
·
Hästmänniskan Går det att ändra en taxeringskod från 220 till 120 och vad krävs isf? Är det kopplat till hur mycket mark en fastighet har, eller vad...
Svar
2
· Visningar
7 940
Senast: Mia_R
·
R
Hästmänniskan Vi har precise köpt en tomt....Och grannen till tomten har ett flertal hästar fast han har djur förbud....Varken polisen eller någon...
Svar
7
· Visningar
1 278
Senast: Snuffsan
·
M
Hästmänniskan Jag har funderat på att starta upp något slags ridlekis på vår ridskola till hösten, för barn mellan 4-6 år. Jag jobbar med barn på en...
Svar
4
· Visningar
1 167
Senast: Zaga
·
I
Hästmänniskan Vi har precis köpt en gård. Det finns en lösdriftshall för kor som är 15*30m. Plattan är gjuten i cement. Tänkte göra om det till ett...
Svar
1
· Visningar
1 229
Senast: cemax
·
T
Hästmänniskan Hoppas att denna tråd ligger rätt nu. Som så många andra planerar jag att så småningom köpa en gård för att ha några hästar, lite höns...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: Tuki
·
D
Hästmänniskan Visst får man inte lägga ut det på ridbanor och så längre. Dom som har stallet funderar på det, men jag fick för mig att jag läst att...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: Dragonfruit_
·
S
Hästmänniskan Hittade den här på annonssidorna, borde inte försäkringen täcka? Tycker det luktar lurendrejeri. Har mailat och frågat vad det är frågan...
Svar
15
· Visningar
1 202
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Koommer ev att ha en foderhäst snart som ej är försäkrad och ej kan bli försäkrad pga sin ålder och undrar hur man ska skriva i...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Kivina
·
R
Hästmänniskan Tror ni att det kan finnas intresse av att hyra en hästgård för semesterbruk? Att man tar med sig hästen/hästarna på semestern rätt...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: prince77
·
Hästmänniskan Jag ska ev. vara fodervärd under sommaren och behöver lite hjälp med kontraktet. Vad brukar det normalt stå i ett sådant kontrakt? Jag...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: gadriel
·
J
Hästmänniskan Jag har blivit tillfrågad om jag vill ha ponnyridning på en familjecamping i närheten (ca 1,5 mil hemifrån) till sommaren, 2-3 ggr i...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Zaga
·
E
Hästmänniskan Har skickat efter nytt stängsel från Börjes. Jag skickade iväg beställningen den 17/4 alltså över tre veckor sedan. skickade...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: prince77
·
Hästmänniskan Någon som VET konsekvenserna av att inte registrera och inskaffa pass till sin häst innan 2005?? Tycker att det är en onödigt dyr utgift...
2
Svar
30
· Visningar
2 285
Senast: Boj
·
D
Hästmänniskan En "bekant" importerar hästar ifrån Danmark, enligt denn* så har h*n dem på karantän gående i skogen i X antal veckor innan de säljs...
Svar
12
· Visningar
1 400
Senast: istapp
·
P
Hästmänniskan jag blir tom i skallen. Kan någon förklara vilka alternativ och EXAKT hur det går till. Jag ska fixa papper på mina ponner för tävling...
Svar
3
· Visningar
732
P
Hästmänniskan Om jag blir påkörd utav en bil när jag är ute och rider, blir bilisten skadestånds skyldig då? Eller får jag själv betala alla...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: Mia_R
·
D
Hästmänniskan Har en D-ponny till salu och fick ett samtal från Norge från en kvinna som var såååå intresserad. Gick o köpte ett nytt videoband och...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: Horsespirit
·
Hästmänniskan Pratade för någon vecka sedan med en kusin. Hon frågade mig om jag hade hämtat ut reket. ????? Jo, hon hade fått ett rek angående arvet...
Svar
14
· Visningar
2 168
Senast: alfa460
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp