Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Vi köpte gammal hästgård för ett par månader sedan och undrar nu vad detta föremålet är för något som följde med i köpet. Det är till...
Svar
10
· Visningar
1 534
Senast: Spirit
·
S
Hästmänniskan Hej! Nu är det så här att jag ÄNTLIGEN ska få köpa hästen jag drömt om i 4 år. Detta är en 16 årig Tennessee Walking Horse, gammal...
Svar
14
· Visningar
1 008
Senast: SneakySue
·
C
Hästmänniskan Jag har efter moget övervägande nästan kommit fram till att det vore bäst att lämna ut mitt sto på foder. Jag studerar och har ett år...
2
Svar
21
· Visningar
1 780
Senast: lil-sis
·
S
Hästmänniskan Har funderat på detta fram och tillbaka i många år nu och äntligen bestämt mig. Visserligen ingen stor avelsverksamhet men att kunna dra...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: Shipp
·
R
Hästmänniskan Går det att räkna på ett ungefär hur mycket löshö man får in per m3 eller något liknande? :confused:
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Kritos
·
Hästmänniskan Jag jobbar som timanställd på vår lokala ridskola och har helt enkelt funderat på om det finns något avtal där det står vad vi ska ha i...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Zaga
·
B
Hästmänniskan Läste dagens tidning imorse och höll på att få fnatt, det är visst ett stall som erbjuder stallplats, foder, strö, VACCINATION, SKONING...
2
Svar
31
· Visningar
2 471
Senast: Zaga
·
J
Hästmänniskan Ett par hästar ska gå på bete hos oss i sommar. Någon som har tips vad jag bör tänka på att ha med i kontraktet? Vi står för mark...
Svar
6
· Visningar
878
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Jag kom in!!! Fick brevet idag, jag trodde det skulle ta mycket längre tid att få! Så nu undrar jag igen, är det en bra utbildning? Jag...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: tuslus
·
Hästmänniskan undrar över vet.besiktningen. vem är det som borde göra den? den som säljer hästen eller den som köper? hörde idag att det finns en...
2
Svar
26
· Visningar
2 153
Senast: FairLady
·
B
Hästmänniskan \"Hemmet viktigare än priset..\" .. läser man ofta i saluannonser. Hur ska detta tolkas? Kan man tänka sig att nästan skänka bort...
Svar
8
· Visningar
1 503
Senast: babsan
·
L
Hästmänniskan Jag lämnade min saluhäst på foder, med ett löfte att han skulle få vara till salu under fodervärdstiden. Det står också i avralet att...
Svar
6
· Visningar
1 800
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan vad kostar det??? det varierar väl i landet men på ett ungefär??? Är det billigare att blodtypa el. DNA-testa??? Har nämligen en...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: panzy
·
Hästmänniskan Ingen avancerad på klinik utan en enkel utförd av distriksvet? Hästen ska varken köpas eller säljas utan vi behöver lämna in ett...
Svar
12
· Visningar
1 135
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Regler för tex valberedningens arbete, styrelse osv. Vad jag söker är hur valberdningen skall hantera 2 nomineringar, och vilka regler...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Boj
·
A
Hästmänniskan Hästpass & tävlingslicens Hur är det egentligen med det där? :confused: Om man läser här på forumet så får man inte tävlingslicens om...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Min sambo får pengar från soc. Han måste då "aktivera" sig, genom praktik och dylikt, och ska nu gå på "söka-jobb-kurs" (för...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Youma
·
T
Hästmänniskan fortsättning på \"Hur mycket får ett släp dra\"? Har ett släp som är invägt till 1300 kg. Bilen får dra 1450 kg och jag har B-kort...
2
Svar
26
· Visningar
2 608
J
Hästmänniskan Vet någon hur man formulerar det, och vart i kontraktet man skriver in det villkoret?
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: jessicaaa
·
D
Hästmänniskan Vi har i år skaffat ett "torp" med en hel del mark till (ca 10 ha varav nästan allt blir bete) och jag kommer att ha mina två hästar på...
2
Svar
20
· Visningar
2 285
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp