Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Om du letar häst, och blivit lovad stallplats, hur länge tycker du det är rimligt att stallägaren "håller din" plats? Skulle du bli sur...
Svar
15
· Visningar
1 337
Senast: Lydia
·
Hästmänniskan Jag ska byta min häst mot en annan, de är likvärdiga i pris så det blir byte rakt av men hur formulerar jag ett enkelt hållbart...
Svar
5
· Visningar
2 953
Senast: QuickStar
·
Hästmänniskan Vad gäller om man ska transportera långt? Max mil man får åka, vad gäller om man har två hästar i transporten? Vikt mm. Bil mm. All...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: misan
·
Hästmänniskan vi har alltid hämtat spån från en såg, billigt och bra. betalar 50 kr och det räcker i en månad. för ett tag sen så slutade de att hyvla...
2
Svar
28
· Visningar
5 317
Senast: Zolimita
·
Hästmänniskan Jag undrar var någonstans man kan läsa om de regler och föreskrifter som gäller vid lösdrift, dvs allt om ligghall, vatten, hagar...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: Sweet
·
T
Hästmänniskan Någon som vet i fall det går att transportera en häst från öland uppemot stockholm? PM:a mig gärna om ni vet någon firma som gör det...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: Thuja
·
P
Hästmänniskan 750 kr/mån (kallhyra) morgon, middagsfodring vardagar, (jour helger och kvällar) insläpp och utsläpp, ridhus och ridbana. Är det ett bra...
Svar
15
· Visningar
2 271
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan Är det någon mer som har hört detta? Och vad är era åsikter om den? Personligen så säger jag: ÄNTLIGEN :bow: Tillståndskrav för att...
2
Svar
28
· Visningar
2 457
Senast: kopparberg
·
J
Hästmänniskan Vad skulle ni tycka var rimlig stallhyra för följande: box 3x3 hage(5 hektar) spån hösilage havre betfor in - utsläpp inkl...
Svar
15
· Visningar
1 493
Senast: Jenny_K
·
Hästmänniskan Vårt hö håller på att ta slut och vi måste köpa till, vad betalar man för hö? Jag har aldrig köpt hö förr utan vi brukar klara oss året...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: mimmipigg
·
Hästmänniskan Hur bokför ni? Jag har i min kontoplan dels kontot "Övriga förnödenheter, strö 4080" och dels "Förbrukningsmaterial hästar 4380". Vad är...
Svar
0
· Visningar
1 898
Senast: athena
·
Hästmänniskan Hur hämtar ni spån från typ sågverk? Själv hämtar jag det i säckar och från början hämtade jag det i vanliga "svarta" säckar, men...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: Rikkan
·
S
Hästmänniskan Vi i familjen äger ett hus uppe i värmland som min farfar bor i för tillfället. Men han börjar bli gammal och kommer därför att flytta...
Svar
12
· Visningar
1 339
Senast: SessCa
·
Hästmänniskan obs! detta är inte en tråd om medryttare ska betala eller inte! Jag undrar vad ni tycker ska ingå i medryttarens skyldigheter, framför...
2
Svar
33
· Visningar
2 721
Senast: amkm
·
Hästmänniskan Om jag säljer min bil som varit lagad på verkstad, följer då garantin på den aktuella lagningen till nästa köpare??
Svar
2
· Visningar
697
Senast: martha
·
Hästmänniskan Ja, frågan är ju i rubriken. Vad kostar det att sätta på krok på en Saab 95? Någon som vet och har några tips på hur man kan få det...
Svar
10
· Visningar
1 556
Senast: psychogrrl
·
Hästmänniskan Såhär ligger det till: Vi letar just nu efter hästgård. Dock så verkar det väääldigt svårt att hitta ett bra ställe! :( Så jag måste nog...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: oidipus
·
S
Hästmänniskan Om man ska köpa en häst för 60 000 kr hur mycket ska den kunna/ha för stam/gångarter/kapacitet osv om hästen är: 5 år 6 år 7 år 8 år 9...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Aereena
·
Hästmänniskan Kan man ladda hem köpekontrakt för häst någonstans eller måste man iväg till en affär och köpa det :confused:?
Svar
2
· Visningar
842
Senast: vippan
·
Hästmänniskan http://www.bytbil.com/images/holmqvistbil/UGU754-2020.jpg Idag fick jag NOG :mad:....pricken över i:et var dagens punka på min...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp