Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Hästmänniskan Hur gör ni som har många hästar, har ni livförsäkring på dom? :confused: Funderar på att ta bort mina, och ev bara ha olyksfalls...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: piggy
·
N
Hästmänniskan Finns det någon här inne som har ett hum om vad som är ett vettigt pris på en b-ponny som kvalat till SM men som inte har varit...
Svar
7
· Visningar
1 294
Senast: gonkan
·
K
Hästmänniskan När man får EU-bidrag i sin verksamhet, t ex för att man håller åkermark öppen, är det då att räkna som en inkomst som man måste skatta...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: Mona
·
Hästmänniskan Om en häst är livförsäkrad i säg 100000:- och har en vetvård på 50000:-, vad får man då ut om hästen dör under behandling? Om man har...
2
Svar
20
· Visningar
1 906
K
Hästmänniskan Har rätt nyligen fått en sambo.Har 2 barn på 4 och 11 år.Jag flyttade ut på landet 1/8 och har ca.4000:-/månad i lån på huset.Sen...
2
Svar
23
· Visningar
2 821
Senast: Sar
·
H
Hästmänniskan Hästägare eller inte, ni är alla välkomna att tycka till i denna tråd, jag behöver hjälp i denna fråga av er seniorer. Jag är i en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 735
Senast: Xeline
·
J
Hästmänniskan Jag funderar på att överta "min häst" helt. Jag sköter honom 7 dagar/veckan, d.v.s. har honom på heltid, och betalar allt, så därför kan...
Svar
4
· Visningar
1 095
S
Hästmänniskan Någon som vet vad 3m högt nätstaket kostar? och stolpar till det? //Sheena
Svar
1
· Visningar
1 460
Senast: Francess
·
R
Hästmänniskan Har funderat en del på när det gäller försäkring av ens utrustning till hästen, den är ju värd en hel del. Jag har dock aldrig hört...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: caradan
·
A
Hästmänniskan För att komma in på hippologen? Förresten? Hur räknar man ut medelbetyg på gymnasiet?
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Arwyn
·
N
Hästmänniskan Ofin fråga kanske, men ... nyfiken ;) :p Vad tjänar ni ungefär per månad (dvs. vad får ni ut efter skatt) och hur mkt kostar hästen...
Svar
19
· Visningar
1 513
Senast: Tillis
·
H
Hästmänniskan Jag håller på att leta egen häst och nu undrar jag var ni har era hästar försäkrade och vilket försäkringsbolag som ni tycker är bäst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Malin81
·
Hästmänniskan Jag är lite orolig att mitt stall är för fuktigt. Det är nybyggt, i lecasten och jag vet inte riktigt om väggarna hunnit torka (byggdes...
Svar
7
· Visningar
1 805
Senast: fejko
·
Hästmänniskan vad ska man ha för utbildning för att jobba som ridlärare på naturbruksgymnasium. Ska man gå hippologen då eller? om man också vill vara...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Linkan
·
H
Hästmänniskan Har en liten fundering hur man märker om det finns mögel i ett stall. Hjälper till & rider en häst i ett stall & när jag kommer därifån...
Svar
1
· Visningar
1 055
Senast: joa
·
B
Hästmänniskan Jag tänkte jag skulle lära mig massera i syfte att kunna massera min egen häst, dvs för "husbehov". Jag har kikat runt lite och hittat...
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: malgerud
·
B
Hästmänniskan Foderkrubbor finns i en del mer eller mindre upphetsande former många bra men även några dåliga.. vilka krubbor finns det id et stall...
Svar
6
· Visningar
1 835
Senast: BeastieBabe
·
V
Hästmänniskan ...hur mycket lägger ni ut i månaden. Hö, kraft, stallplats, hovslagare osv. Det brukar ju skilja lite i pris när det gäller islandshäst...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Filippan
·
Hästmänniskan Vad är bygdeavgift? :confused:
Svar
1
· Visningar
944
Senast: mimmipigg
·
M
Hästmänniskan Till vem ska ett ägarbyte anmälas? Hon har ju ett reg.nr, är det hos Svenska Galoppförbundet man ska anmäla, eller nån annanstans? Är...
Svar
2
· Visningar
1 943
Senast: majja22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp