Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

V
Hästmänniskan är det nån som har någon erfarenhet av den skolan? Vill veta allt!! ;)
Svar
8
· Visningar
1 223
Senast: _Elly_
·
B
Hästmänniskan Sitter här och skissar lite på mitt drömstall... Trots att det kommer att dröja år och dag innan det blir byggt, bor ju trots allt i en...
Svar
9
· Visningar
1 395
Senast: lil-sis
·
D
Hästmänniskan Eftersom mina två unghästar försäkrades in som föl så har det en slags "dolda fel" försäkring i det bolaget, men om jag byter bolag så...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Domaren
·
Hästmänniskan Hjälp! Jag ska ta ut lön för första gången i min firma men hur funkar det med skatten? Ska jag dra av skatten in jag betalar ut den...
Svar
4
· Visningar
3 702
Senast: gadriel
·
Hästmänniskan När jag skaffar hästar om ett par år har jag tänkt att ha dem på lösdrift men så vill jag ha möjlighet att ta in dom ifall det skulel...
Svar
2
· Visningar
2 495
Senast: gadriel
·
T
Hästmänniskan jag funderar lite på vilken försäkring man tjänar mest på att ha?är nu med i Agria med mycket fördelar och ganska dyr månadspeng.vad har...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: alisson
·
Hästmänniskan tror ni att man kan tjäna nån extra slant på att måla boxskyltar och sälja på internet? vad är en lämplig summa? (inklusive frakt)...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: gadriel
·
Hästmänniskan Var idag på Vreta-Västbyskolan och kollade in flera olika linjerna. Fastna för Häst inriktningen men jag undrar vad jag kan bli efter...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: LaMaya
·
Hästmänniskan Jag har i början av detta år tagit en häst på foder. Något fordervärdsavtal upprättades aldrig och några detaljer ang fodervärdsavtalet...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: honung
·
Hästmänniskan Ersätter den veterinär resor/inställelse avgift mm? Blodprov? Eller är det bara just behandling och medicin?
Svar
7
· Visningar
938
Senast: majja22
·
Hästmänniskan Finns det någon bra bok eller webbplats som ordentligt klargör skillnaden mellan olika upplåtelseformer av bostäder i flerfamiljshus...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: Butros
·
B
Hästmänniskan Med samma funderingar om huruvida det är lönt att ens tänka på en hästverksamhet? Har kollat runt på gamla inlägg angående...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: lisa
·
A
Hästmänniskan Ni som brukar vara på det här forum vet att jag har en gammal (1700-talet) stenstall. Jag har haft en del bekymmer med Houdini-hästen...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Spider84
·
Hästmänniskan vad behöver man för utbildning då? alltså för att ha ett eget företag och anordna ridturer. egenföretagar utbildning eller...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Bri
·
B
Hästmänniskan Min sambos kusin har precis öppnat en golfhall. Den verkar få väldigt bra respons och många besökare. Kanske skulle man kopiera denna...
Svar
7
· Visningar
1 232
Senast: Hoppelhase
·
K
Hästmänniskan Vad ska man tänka på om man lånar ut en häst på prov inför försäljning; ansvar, ersättning etc??? Den ev. köparen vill ha hästen på...
2
Svar
35
· Visningar
3 083
Senast: Moniq
·
Hästmänniskan Hur skall man kunna få los en journal på en vetrinärklinik (för att skicka till en annan klink) om den gamle ägaren vägrar lämna ut den...
2
Svar
24
· Visningar
3 779
Senast: Penny_Lane
·
J
Hästmänniskan Ligger svarta gummimattor i stallgången som blir mycket hala nu när väntern kommit med allt slask som dras med in. Har någon ideér om...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Moniq
·
Hästmänniskan La in en tråd för ett tag sen om försäkringsbolaget som jag tecknat en försäkring hos, men aldrig fått försäkringen. Efter 3 år och då...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: mian1
·
J
Hästmänniskan Jag är nämligen väldigt missnöjd med klubben jag har varit medlem i 13 år. Det är den närmaste ridklubben ca 1,5 mil från stallet. Det...
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: Jaba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp