Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag tog över en häst igår,som jag haft på foder sen december. (lycka! äntligen är han min!:D ) Fick pass och jag ska skicka in alla...
Svar
7
· Visningar
1 284
Senast: BitterAss
·
Ekonomi & Juridik Haft min unghäst ute på foder i snart 1 år, fodervärden hade förköpsrätt de första 7 månaderna till ett pris av 80.000:- Hon sa att hon...
2
Svar
33
· Visningar
3 295
Senast: SeagirlM
·
Ekonomi & Juridik ..efter fodervärdstidens slut? Hästen kom tillbaka i Augusti från fodervärd där den har varit 1 år. Hon har hoppats & ridits dressyr...
Svar
19
· Visningar
2 224
Senast: Boj
·
Ekonomi & Juridik Jag ska skicka in en skadeanmälan till Agria och har en fråga angående ifyllningen. Det finns ett fält där det står: "Har hästen...
Svar
1
· Visningar
1 133
Senast: Zqathan
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar vad lagen säger om att kasta ut folk från ett stall då det inte skrivits något kontrakt? Har man rätt att kasta ut någon med...
Svar
8
· Visningar
2 707
N
Ekonomi & Juridik Vet inte om jag lägger tråden rätt, men moderator får väl flytta på den annars. Jag undrar om det finns några rekommendationer, eller...
2
Svar
25
· Visningar
2 546
Senast: amalia
·
Ekonomi & Juridik Måste man enligt lag ha försäkring på släpet? Pappa minns inte och vi hittar inga försäkringsbrev så vi antar att släpet är oförsäkrat...
Svar
3
· Visningar
1 658
E
Ekonomi & Juridik Ska och titta till ett stall för att eventuellt börja arbeta extra där några dagar i veckan. Min fråga lyder, ska jag skriva in mig i...
Svar
5
· Visningar
1 281
S
Ekonomi & Juridik jag ska köpa en del i en häst och nu skall vi skriva någon form av kontrakt för delägarskap. Är det någon som har ett kontrakt som jag...
Svar
11
· Visningar
2 633
Senast: Annika Källse
·
P
Ekonomi & Juridik Hur går det till? Har tittat en del på Tyska sidor för saluhästar och hittat en hel del intressant. Är det så enkelt som att bara köpa...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: Werze
·
Ekonomi & Juridik Hur har ni det med kontakten med köparen/säljaren efter en avslutad hästaffär? Fortsätter ni att hålla kontakten även efter de första...
2
Svar
29
· Visningar
2 523
Senast: kopparberg
·
Ekonomi & Juridik min kompis ska tävla en triangelmärkt häst i hoppning (pay and ride) i 60-70 eller70-80 tror ja de va.. den har haft spatt, därför den...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 148
Ekonomi & Juridik Jag är lite sur över ett möte med en tant igår. Jag kom körandes med min häst på en grusväg, kom upp för en backe där jag saktar av...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
26 048
Senast: Sockertoppen
·
Ekonomi & Juridik Jag har en liten undran. Om man köper hö av privatperson, vad har man för rättigheter när det visar sig att höt är dåligt?? Kvitto...
Svar
6
· Visningar
1 618
Senast: Masse
·
K
Ekonomi & Juridik Med tanke på att jag noterat ett par trådar om just livvärden och försäkringsbolag på sistone tänkte jag kolla upp vad som gäller...
2
Svar
21
· Visningar
2 413
Senast: Kirre
·
Ekonomi & Juridik Jag tror att många gör som jag, läser annonser både på hästar och annat fastän man inte ska handla något själv just för stunden...
Svar
6
· Visningar
1 518
F
Ekonomi & Juridik Hejsan har en lite juridisk fråga.. Min kompis har hett ut sin ponny på foder till ett par människor för ett tagsedan. Efter en tid...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 118
Senast: Invinciblestables
·
M
Ekonomi & Juridik Måste bara få ställa en fråga: hur gör ni i nedanstående situation? Rider ni förbi i lagom tempo, eller stannar och läser på skylten...
2
Svar
21
· Visningar
3 242
A
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag postar tråden fel eftersom jag knappt håller till här, men måste fråga någon som kanske vet. Jag köpte en häst...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Masse
·
T
Ekonomi & Juridik Står nu inför att sälja en av mina älskade hästar... Har hittat en köpare som bara känns så där HelRätt:bow: men efter dåliga...
Svar
3
· Visningar
820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp