Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Ekonomi & Juridik Om man ska rida på en stubbåker under hösten/vintern. Ska man kontakta ägaren först? Hur får man lättast tag på ägaren? Genom kommunen? :D
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: Yrja
·
A
Ekonomi & Juridik Jag har haft väldigt otur med min senaste häst, som nu är utdömd som ridhäst, men livsduglig i övrigt. Det tråkigaste är att trots att...
Svar
11
· Visningar
1 450
K
Ekonomi & Juridik Om en häst behandlas för en skada, hur länge efter avslutad behandling ligger hästen kvar i djursjukhusets journaler? Kan vara...
Svar
19
· Visningar
1 784
Senast: Kirre
·
Ekonomi & Juridik Nu när det är snö ute, är det tillåtet att rida på åkrar?
4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 284
Senast: Packe_alicia
·
Ekonomi & Juridik Om man köper en häst där det står i avtalet att alla papper för pass är inskickade, vem tycker ni ska betala för passet sen när det väl...
Svar
16
· Visningar
1 855
Ekonomi & Juridik Skulle vilja ha några råd om kontraktsbrott? Allt började med att jag skuttade på en D-ponny som kanske inte var i det bästa skick...
Svar
7
· Visningar
1 578
Senast: kokalolasosfofinontot
·
J
Ekonomi & Juridik Hej alla, vet inte om den här tråden har hamnat rätt (är ganska ny) men iaf, jag kanske är lite efter men vad betyder moms i samband med...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: pompa04
·
Ekonomi & Juridik Vi tjatar ju ofta om hur vi har hästarna försäkrade... men hur står det till med oss själva? Jag ska sätta mig in i detta nu då jag är...
Svar
16
· Visningar
2 084
Senast: boccia
·
Ekonomi & Juridik Bara funderade. Ni som har köpt/köper dyra hästar som ligger runt 100 000. Hur har ni löst det? Lån, sålt andra hästar och fått ihop...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
17 333
Senast: Totola
·
B
Ekonomi & Juridik För snart 6 månader sedan köpte vi ny häst, som hade lös benbit enl. röntgen men där veterinär bedömt att det inte skulle orsaka något...
Svar
10
· Visningar
1 965
Senast: MetalFairy
·
A
Ekonomi & Juridik Har hittat en trevlig 2 åring. Den ser ok ut i benen tycker jag, lite parallellförskjuten och har fått 2 överben på insidan precis under...
2
Svar
20
· Visningar
2 708
Senast: Mickis88
·
Ekonomi & Juridik Fick i dagarna brev från Agria att de godkänner Hazzes strålbensfraktur och betalar ut ett livvärde när han är avlivad. Kruxet är dock...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 894
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik flyttade hästen i lördags till ett nytt stall. vi har nu inte riktigt umgåtts den senaste månaden så nu är det självklart en massa...
Svar
10
· Visningar
1 378
Senast: PrinceFair
·
L
Ekonomi & Juridik Hejsan:banana: tänkte bara kolla om någon visste var det var för regler vid ångerrätt vid hästförsäljning, Har fått för mig att...
Svar
4
· Visningar
5 418
Senast: Blandrastik
·
E
Ekonomi & Juridik Sambon och jag jobbar heltid båda två, han skift. I dagsläget har vi tre hästar, varav två rids eller körs två-tre gånger i veckan...
2
Svar
23
· Visningar
3 242
Senast: ELine
·
Ekonomi & Juridik Lät kanske lite dumt, men har ingen egen transport och den som vi kan få tag i väger 1500 kg, och vår bil får dra 1490 kg :eek...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 490
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik Ska ev. låna ut min lilla polle på foder eller nåt. HUr brukar man göra med försäkringen? Vem betalar o står för den? Personligen...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 037
Senast: tinafinis
·
T
Ekonomi & Juridik Har efter att min egen häst blivit utdömd förra året bestämt mig för att börja rida lite smått igen. Är småbarnsförälder och känner att...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 886
Senast: norpan
·
Ekonomi & Juridik Ska göra högskoleprovet här nu den 25:e oktober för att sedan söka in till polishögskolan! Och hur mkt jag än vrider och vänder så...
Svar
17
· Visningar
1 569
Senast: Niela
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 478
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp