Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag är ny här, men läst ett tag, kanske ligger tråden fel?. Hursomhelst så letar jag häst och har hittat en i mitt tycke fin unghäst, 3...
Svar
7
· Visningar
2 524
Ekonomi & Juridik Vi är många som köper begagnat på hästnet osv. Men hur agerar ni om ni köpt något som ni, när ni får varan, anar är stöldgods? För OM...
Svar
17
· Visningar
2 124
Senast: Heulwen
·
Gnägg Sitter och väntar på hovslagaren och tanken har även slagit mig förr, jag skulle gärna ge honom något för att visa att jag uppskattar...
2
Svar
31
· Visningar
3 056
Senast: Kallebus
·
Hästmänniskan Jag har alltid jobbat natt eller skift, sällan/aldrig raka veckor och 8-17. Kommer jobba så framöver (med viss flex - tror jag och vill...
2
Svar
37
· Visningar
3 078
Senast: Mussea
·
Hästmänniskan Jag har tillsammans med min mamma funderat på att köpa en P.R.E direkt från Spanien, men hur gör man egentligen? Tar man kontakt med en...
Svar
10
· Visningar
4 939
Senast: MiaK
·
Hästmänniskan - Och var lägger jag nu denna tråd då? :confused: Moderatorn får gärna flytta! - Satt och tänkte på "hästar från förr" nu. Kom särskilt...
Svar
14
· Visningar
1 719
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hej! Vi bor sedan några år på gård på landet med ca 1,5 ha mark och en gammal ladugård. Vi flyttade hit för att vi vill ge våra barn...
2
Svar
23
· Visningar
2 875
Senast: Texaz
·
Svar
0
· Visningar
268
Senast: sarawis
·
Svar
0
· Visningar
211
Senast: akleja
·
Ekonomi & Juridik Frågorna gäller enskildfirma och ja , jag gillar att betala skatt ;) Häst nr 1 köps av uppfödare för 40'. Jag drar momsen . Säljs...
2
Svar
36
· Visningar
1 756
Senast: athena
·
Hästmänniskan Åh, jag är så förvrid just nu så jag vet inte vad jag ska göra. Det ska ju vara roligt att åka till stallet, men med den känsla jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 920
Senast: Mineur
·
Gnägg Har mina hästar på lösdrift men har nu fått klart med bygglov för stall. jag känner mer och mer att jag verkligen vill hålla kostnaden...
2
Svar
24
· Visningar
3 709
Anläggning Jag har en lösdrift och ute i hagen står en hösilagebal med slow feedingnät i en trälåda. Det blev väldigt lerigt runt balen förra året...
2
Svar
22
· Visningar
2 142
Senast: Marita73
·
Hästmänniskan Hur tänker ni kring det här med medryttare? I stort sett alla hästägare (som jag känner) tar betalt från sina medryttare. Nu har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 241
Senast: EmmaN
·
Svar
0
· Visningar
143
Senast: elita
·
Svar
0
· Visningar
251
Senast: elita
·
Anläggning Ofta har man ju bjälkar i taket på stallet, vilket gör mig nyfiken: räknar man takmått mellan golv-bjälke eller golv-tak?
2
Svar
29
· Visningar
3 465
Hästmänniskan Som rubriken lyder... Hur vet man om man gör rätt eller fel? Vissa säger att jag är stark som tar beslut och vissa säger att jag gör...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Billy
·
Anläggning Har gått och kikat på våra ägor runt gården och har nu börjat fundera på att fixa en hage till. Vi har lite utrymme bakom stallet och...
Svar
4
· Visningar
948
Ekonomi & Juridik Innan den ek föreningen startades hade medlemmarna ett möte där ett protokoll fördes. Där beslutades vilka stadgar som skulle gälla för...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp