Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har fundering på att läsa djurvård, men finns det på Vreta-västbyskolan eller måste man åka till himmelskalund? Kan man också läsa in...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: LaMaya
·
S
Hästmänniskan Någon som går, har gått eller känner någon som går där som kan berätta om hur det är?? I första hand om hopplinjen! Bra/dåligt, allt...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: trazel
·
R
Hästmänniskan En kompis till mig har köpt en vara från ett företag.Fakturarn har ännu inte förfallit,då dom börjar ringa henne och fråga saker som du...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Rex
·
M
Hästmänniskan Finns det några tips? Jag skall göra iordning vår lada och gjuta nytt golv. Ladan är 11*8 m och det blir fyra boxar (en i varje hörn)...
Svar
7
· Visningar
2 465
Senast: Mendez
·
B
Hästmänniskan Jag undrar vad som händer om de råkar skada någon häst när de skor och den behöver tex veterinärvård, vem står för kostnaden?? och hur...
2
Svar
21
· Visningar
2 812
Senast: Boj
·
P
Hästmänniskan Jag skulle vilja veta vad ni betalar i anläggningskort per år! och om ni även har så att ni kan arbeta typ ca 30 tim och få rabbaterat...
Svar
13
· Visningar
1 269
Senast: Splittan
·
Hästmänniskan Vilka arbetsuppgifter har ni? Vad har ni för utbildning och hur fick ni arbetet? Undrar Inelin.
2
Svar
29
· Visningar
3 087
Senast: Rejält_felskapad
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag vet att jag har läst i nån tråd för hundra år sen om vilken klass/typ som krävs för lysrör i stall. Söker men hittar inget...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: Tez1
·
Hästmänniskan Hur blir man det??? Vill gärna ha tips på andra hästrelaterade utbildningar som gärna går på distans.
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: LäderBjörn
·
Hästmänniskan fnular lite på hur vi ska bygga om vårt fallfärdiga skjul till stall och undrar om det finns ngt minimått...?
Svar
6
· Visningar
918
Senast: emma74
·
M
Hästmänniskan Ni som har eller håller på och jobbar utomlands, kan ni inte berätta lite om era jobb. Hur ni fick det, era arbetsuppgifter och kanske...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Snart förbjudet deponera hästgödsel Har du egen häst? I så fall behöver du snart fundera på hur du ska bli av med gödseln från hästen...
Svar
12
· Visningar
1 649
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan Om jag skriver en lapp att: "Om jag dör så ska mina hästar slaktas omedelbart. NN har då tillåtelse att rekviera en hästtransport till...
2
Svar
31
· Visningar
2 546
Senast: AnetteJT
·
B
Hästmänniskan Jag har skaffat en deltidsfodervärd, eftersom jag har svårt att få tiden att räcka till. Hos Deckeman finns avtalsmallar för allt...
Svar
2
· Visningar
1 492
Senast: brom
·
Hästmänniskan Min sambo och jag skall troligen inom en snar framtid köpa svärföräldrarnas gård. Vad gäller vid sådant köp? Hörde att man kan få ut en...
Svar
9
· Visningar
1 845
Senast: Retzina
·
B
Hästmänniskan Gårdsköp&driftskostnader Vi funderar på att skaffa oss en gård för att driva en häströrelse och behöver skapa oss en uppfattning om...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: Sjalen
·
Hästmänniskan Hej! Hur tjocka plank bör man ha i boxväggar? /Majola
Svar
7
· Visningar
1 753
Senast: Ankan
·
Hästmänniskan Har lite funderingar på vad vi skall göra i framtiden. Planerna är att vi skall ta över svärföräldrarnas gård där det nu finns en...
Svar
7
· Visningar
1 103
Senast: Retzina
·
R
Hästmänniskan Hur gäller försäkringen om stallet är låst och det tex börjar brinna. MVH Rex
Svar
19
· Visningar
1 442
Senast: AlexH
·
Hus
Hästmänniskan Jag är så himla sugen på att skaffa egen liten stuga, men det är lättare sagt än gjort. Så små hus som jag är ute efter går oftast som...
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: javill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp