Hästnyheter

Här hittar du hästrelaterade nyhetstrådar. Huvudmoderator: Gunnar

Filtrera med prefix:

Hästnyheter (Travnet) För er som saknar High Speed i startlistan i lopp sju på Eskilstuna så kan vi berätta om en något annorlunda strykningsorsak...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: Vavsla
·
Hästnyheter (NWT) En veterinär i Värmland har fått en varning av Veterinära ansvarsnämnden. Enligt nämnden har han låtit en häst lida i onödan...
Svar
3
· Visningar
1 973
Senast: Cilla
·
Hästnyheter (Sveriges Radio) Hästnäringen är viktig och bör utvecklas. Det anser jordbruksminister Eskil Erlandsson som besökt Åhaga i Borås i...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Jordbruksaktuellt) Det går lika bra att ensilera vallfoder till häst i små balar på 40 kg, som i de stora balar på upp mot 800 kg som...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Han har växt upp med hästar och samlat på sig kunskap genom att lyssna på gamla "hästkarlar" och arbeta nära sina...
Svar
0
· Visningar
836
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Borås Tidning) Hästintresse är något mycket speciellt - det börjar ofta i unga år och varar sedan hela livet. Engagemanget kan ta sig...
Svar
0
· Visningar
623
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Karlskoga-Kuriren) – Det är svårt att få erkännande för sina yrkeskunskaper som sadelmakare i Sverige. Jag tycker det absolut...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (ÖP) I slutet av 1100-talet hotas Djingis Khans maktställning av andra klanhövdingar på stäpperna nordväst om kinesiska muren...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Norra Skåne) Jan Brink tog sig ett stort kliv närmare världsmästarinnan Isabell Werth – men han tog sig inte förbi...
Svar
0
· Visningar
749
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Ridsport) Bibliotekarierna från Nöbbelöv och Stångby besökte förskolorna i måndags för att locka till läsning. Till hjälp hade de...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) 120 islandshästbitna människor kom till Lindnäs gård i lördags för att se prisbelönta Ia Lindholm och Denni...
Svar
0
· Visningar
783
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (VLT) Två veterinärer på hästsjukuset i Strömsholm får mild kritik av Veterinära ansvarsnämnden...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 230
Senast: Marika
·
Hästnyheter (Norra Skåne) Utomhuspremiär och första tävlingen sedan världscupfinalen i Las Vegas. Då levererade Jan Brink och Briar ett...
Svar
0
· Visningar
704
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) De kom, de sågs, de beundrades. Aldrig har det visats fler arabhästar än denna helg vid Örsta kulle. Utställningen...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Ridsport) Tack och lov att svenske dressyrryttaren Per Sandgaard har Orient på gång upp i klasserna. Hans förstahäst Memphis är halt...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) 1 912 segrar under karriären. Tio kuskchampionat, därav sex på Färjestad. Men nu är det slut. - Jag har kört...
Svar
0
· Visningar
650
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Aftonbladet) Ron Pierces vårdslösa körning kostade honom skyhöga böter. Nu tvingas kusken betala 87 500 kronor. – Jag blev lite för...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Aftonbladet) Linda Albertsson var nära en nakenchock. Trots att hennes häst inte vann Elitloppet. – Jag var på väg att kasta av mig...
Svar
0
· Visningar
903
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Aftonbladet) Ron Pierce har varit i blåsväder tidigare. Här är bilderna på kuskens fräcka segergest. En gest som retade gallfebern...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (DT) Det blev en storseger för Jägersro-tränaren Lennart Reuterskiöld junior när den danska Breeders Cup avgjordes på Klampenborgs...
Svar
0
· Visningar
659
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp