Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik jaa precis det undrar jag! vilket papper är det egentligen som visar vem som äger en häst?? finns det verkligen ett register för...
Svar
11
· Visningar
1 397
Senast: Skogstroll
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Om det finns såna här trådar ber jag om ursäkt... Undrar lite vad folk betalar som hästägare, per månad? Stallhyra? Försäkring...
2
Svar
21
· Visningar
2 951
Senast: Hemi
·
L
Ekonomi & Juridik Hej på er! Är intresserad av att ha ridläger på sommaren för barn. Vi har fyra egna hästar och bor på gård på landet. Min fråga är om...
Svar
12
· Visningar
2 759
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder: När kan man försäkra hästen, när som helst under hela året eller är det bara vid årsskiftet? Ska eventuellt köpa...
Svar
12
· Visningar
1 104
Senast: pinky
·
S
Ekonomi & Juridik Jag har så gott som sålt mitt halvblodssto nu. På måndag ska hon genomgå en vanlig gårdsbesikting av veterinären. Hon har aldrig haft...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
12 640
Ekonomi & Juridik Jag jobbar i ett stall några gånger i veckan, just nu är det ingen ridning men det lär bli aktuellt senare. Han som har stallet brukar...
Svar
11
· Visningar
1 948
Senast: Sjunior202
·
P
Ekonomi & Juridik heej. jag har haft min häst till salu och igår var det någon som kom för att besikta och ta med honom om allt är bra (han blev besiktad...
Svar
14
· Visningar
2 374
D
Ekonomi & Juridik Jag vill veta hur ni prissätter hästar med olika slags fel som inte påverkar hästen för dagen (och kanske aldrig kommer att...
2
Svar
26
· Visningar
4 841
Senast: Penny
·
S
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp och råd från de som kan det här bättre än mig. Lånade ut min häst på foder i Augusti pga tidsbrist. Vi skrev...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Ekonomi & Juridik Finns det kurser eller någonstans man kan gå för att lära sig detta? Har en hel del hästar som visas på sommarpremieringar m.m. och det...
Svar
7
· Visningar
1 767
Senast: ZOFUS
·
Ekonomi & Juridik En situation uppstod i min bekantskapskrets för ett antal år sen. Nu löste sig situationen vid det tillfället, men frågan väcktes ändå...
Svar
1
· Visningar
1 133
H
Ekonomi & Juridik Har letat som snabbast, men hittar ingen tråd som hjälper mig. Brukar man skriva en fast summa för hästen vid ev försäljning i...
Svar
12
· Visningar
1 523
Senast: bollen__
·
Ekonomi & Juridik Vad är en rimlig lön för stalltjänst ? person 1 : 20 år halvtid nästan ingen erfarenhet jobbar halvtid Person 2 : 43 år stor...
Svar
9
· Visningar
1 709
Senast: Fridatycker
·
Ekonomi & Juridik Är det tillåtet att lägga en förenings årsmötesprotokoll på hemsidan där alla kan ta del av det eller måste det vara inloggning för...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Boj
·
Ekonomi & Juridik Jag var tvungen att ta bort min gamling i fredags p.g.a. sjukdom. Så nu är jag på jakt efter en ny (jag har lånat sällskapshäst...
Svar
8
· Visningar
1 767
Senast: oxo
·
S
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skulle vilja ha era lösningar på mitt problem som jag inte tror att jag är ensam om. Jag har ett inackorderings stall med...
Svar
12
· Visningar
1 407
Senast: ekedal
·
Ekonomi & Juridik Jag skulle tycka det var jättekul att jobba med behandling av hästar men veterinär känns ganska uteslutet p.g.a. betygen. Därför har...
Svar
5
· Visningar
1 421
Senast: steve
·
Ekonomi & Juridik Som vissa kanske läst har jag vart lite smått irriterad på vårat stall. Hästen har bla. glömts ute, glömts fodrats osv. Man kan köpa...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: ball
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund. I somras bestämde jag mig för att sälja mitt sto (länk till blup). Jag köpte henne som ettåring, jag och min syster har ridit...
Svar
9
· Visningar
2 916
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Vad kan hästägare få får konsekvenser om dom har hästar ute utan ett vindskydd, alltså ifall en djurskyddsinspektör kommer på besök...
2
Svar
27
· Visningar
4 591
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp