Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Med anledning av en ohängd boxervalp i detta forumet (skall inte säga vilken! :angel: ) så kom jag att fundera på om ni alla här har...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 935
Senast: Grana
·
Hundavel & Ras Min nästa hund ska med största sannolikhet bli en isländsk fårhund, då jag är fast med spetsar:love:, men ändå vill ha en relativt förig...
Svar
15
· Visningar
1 469
Senast: Disen
·
Hundavel & Ras Ska skaffa hund om något år, så fort jag har ett jobb som gör det möjligt att ha hund. Vill träna: Lydnad Agility Spår/sök men...
2
Svar
31
· Visningar
2 530
Senast: Boerperd
·
Hundavel & Ras Köpte i söndags en hund, men har lite frågor, kan man få fram nytt pass? Förra ägaren hade haft honom utlånad på foder och hon som hade...
Svar
6
· Visningar
1 484
Senast: Modig_Korn
·
Hundavel & Ras Hallå, jag skulle behöva lite råd angående en kommande valptransport. Jag ska åka och hämta en 10v valp nere på kontineneten om en...
2
Svar
21
· Visningar
2 521
Hundavel & Ras Blev inspirerad av apocalypsze rasväljartråd så jag skapar en egen. Hoppas det är ok. Vore roligt att höra vad ni skulle tycka passar...
Svar
15
· Visningar
1 281
Senast: lady_vip
·
Hundavel & Ras Jag undrar lite om hur ni upplever dessa hundarna? Är de mycket aktiva? Sällskapliga/keliga/gosiga? Lydiga/lättlärda? Har helt...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: araben0
·
Hundavel & Ras Jag söker namnet på en ras jag vill lära mig mer om. Den ser ut som en dvärgschäfer/lapsk vallhund ungefär och är någon slags vallare på...
2
Svar
23
· Visningar
10 275
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras En fråga enbart av nyfikenhet... Dvärgschnauzern ska ju vara hyfsat avvaktande mot främlingar, även om "min" uppfödare sa att det...
Svar
4
· Visningar
1 172
Hundavel & Ras Vad tycker ni om belgare? Vilken ras av dessa tycker ni är trevligast? För nackdelar med någon? Rassjukdomar att tänka på?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 531
Senast: Vanillie
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Finns det någon på detta forum som har erfarenheter av denna rasen? Min familj har haft en hane som nu dog 13år...
Svar
6
· Visningar
3 351
Senast: Nizhoni
·
Hundavel & Ras Hej.. Jag har en dräktig tik, rottweiler/schäfer korsning är hon, hon flämtar mycket, är på dag 36. Är väldigt tjock redan och magen...
Svar
15
· Visningar
5 452
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Påstod "antiloop8" i en nu låst tråd. Vill ff ha källhänvisning till påståendet.
2
Svar
20
· Visningar
2 413
Senast: Jadzia
·
Hundavel & Ras Ja, det finns olika sätt att testa hundar. Och det är ännu mer intressant att se hur hundarna reagerar på vardagssaker...
2
Svar
21
· Visningar
2 237
Senast: YorkWann
·
T
Hundavel & Ras Ja har länge hundrat om ja får tävla me min blandrashund i aility e de någon här som har koll på de??
Svar
5
· Visningar
844
Senast: startpompe
·
Hundavel & Ras Jag måste bara få dela med mig att jag har ställt mig i valpkö på en parning som jag tror mycket på. Kullen är planerad att födas i...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Miao
·
E
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har nu bestämmt oss för att köpa en Långhårig Collie inge spec med färger elr så men bara den passar till allt och såvidare(...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
23 292
Senast: skrocken
·
Hundavel & Ras Den 10/6 fick min tik fem (renrasiga) valpar, 4 hanar + 1 tik, alla svarta. :love: Valpningen gick bra, hon födde fem valpar på tre...
2
Svar
27
· Visningar
2 441
Senast: Lupin
·
Hundavel & Ras Funkar det? Aktivering ger man såklart ändå men hunden är ju avlad för jakt.
2
Svar
21
· Visningar
6 353
Senast: Camilla82
·
Hundavel & Ras Ja, går det? Har en Amstaffkille vars pappa är godkänd, men inte mamman. Kan han i sin tur bli godkänd för avel eller är det kört?
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp