Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Q
Hoppning jaha nu skiter sig hoppningen! min häst har börjat riva! han hoppar inte längre över hindren utan mer rättigenom (låter värre än det är)...
2
Svar
23
· Visningar
2 157
Senast: Qudexco
·
S
Hoppning Behöver lite hjälp med "fanatasin". Det är så att jag har tre övningar som jag gör med min häst till och från eftersom hon blir så...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: Spider84
·
B
Hoppning Jag skulle vilja ha några tipps om vad man ska göra åt när ponnyn stanar vid ett vanligt hinder som är placerat nära en utgång . Han...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: trazel
·
Hoppning Vad är det? Ska nog ställa upp i en sådan den 26e :d Har fåttt reda på att det ska vara någon slags hoppning där man får poäng efter...
Svar
10
· Visningar
10 827
Senast: kopparberg
·
B
Hoppning Har idag för första gången löshoppat mina 2,5 åringar, de fick börja med att bara gå över bommar och sedan höjde vi upp dem till ca 40...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: BJÖRKIS
·
C
Hoppning Skulle behöva lite tips när det gäller avståndet på cavalettibommarna. Har en tinker på 137 cm och en shettis på ca 1m. Ska rida både i...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: tuttiboo
·
J
Hoppning Vad är nu tillåtet? har beställt ett rakt pelham bett i metall men har för mej att det måste vara i gummi eller metall? någong som vet?
Svar
4
· Visningar
2 548
Senast: jojjo_blondin
·
M
Hoppning Är taxering ngt som man tränar upp hos hästen eller är det bara så att vissa har talang för detta och vissa inte? :confused:
Svar
9
· Visningar
3 961
Senast: cranberry
·
C
Hoppning Det är hoppning på ridskolan i helgen och jag vet inte om jag ska vara med eller inte. Min häst hoppar 70-80-90 banor hemma och enstaka...
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: Arwyn
·
R
Hoppning \"hinderstödsrädd\" Vet inte riktigt hur jag ska förklara :crazy: När jag hoppar/ rider bland hinder är jag jämt rädd att hästen ska...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Johanna_m
·
B
Hoppning Vad är skillnaden mellan bommar och cavaletti? //E
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Tasja
·
B
Hoppning Nu kommer det ytterligare en fråga om klädsel, men jag tänkte att jag måste bara fråga. Det jag undrar är om man kan starta med svarta...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hoppning jag har funderat på en sak. Har suttit här och lläst igeom massa hoppråd i olika sammanhang. har en egen liten häst och är alltid...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: grazzie
·
Hoppning får man ena helgen starta lokal tävling (0,90 & 1 meter) (ryttaren vann båda klsserna) för att sedan nästa helg tävla regional (1.20 -...
Svar
9
· Visningar
1 428
Senast: gurkan345
·
Hoppning Hur kan två klasser som på pappret ska vara samma klass vara så olika?? Hur ser det ut med direktiv till banbyggare egentligen? Är det...
Svar
16
· Visningar
2 676
Senast: gurkan345
·
T
Hoppning Jag har ångest! ska tävla lördag den 18:e, en lokal LD på min D-ponny Antica. Jag har bara tävlat klubbhoppningar (blåbärshoppningar...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Melle
·
L
Hoppning Jag ska tävla i hoppning på en klubbtävling imorgon. Jag hade tävlingskläder (vita ridbyxor, kavaj osv.) innan, men efter att jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Linan
·
Hoppning Jag ska tävla på en lokal hopptävling nästa helg. Startlistan hade redan lagts ut på deras hemsida och jag blev ganska förvånad hua jag...
Svar
9
· Visningar
1 506
Senast: Domaren
·
T
Hoppning Ska jag vänta med att hälsa efter hon har sagt vem jag är och vilken häst jag har? Eller efter "varsågod och rid" eller innan det...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: MischaMir
·
B
Hoppning Vilken höjd har "höjdarponnyerna" i kat b? Är alla maxade? Någon som känner till några höjder på någon av elit b-ponnyerna?
Svar
5
· Visningar
1 551
Senast: breccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp