Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Sommar-\"bete\"? Hej! Just jag har ju inte mina hästar på bete på sommaren, även fast dom går ute dygnet runt rider jag som vanligt...
Svar
4
· Visningar
1 355
Senast: sante
·
A
Träning vad har ni för framtida plner för dom? sattsar ni på 3års eller har, ska på premierig? vill höra mig för hur andra beter sig med sina...
Svar
7
· Visningar
1 320
Senast: KESO
·
L
Träning \"NH-inspirerande\" praktik!! Hej alla!! Jag går nu och läser på ett naturbruksgymnasium, komvux utbilddning hästskötsel. Har börjat nu...
Svar
1
· Visningar
1 232
Senast: angelaL
·
Träning Min treåring har börjat med något väldigt jobbigt. När han ska longeras går han utmärkt på linan, men när han ska göra halt och jag ska...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: Asa_S
·
Träning Jag har nyligen köpt en ny ponny som sällskap åt min 2-åriga hingst.(och till mig att köra med :D ) Ponnyn är jämngammal och även han...
Svar
9
· Visningar
1 335
Senast: Boll
·
B
Träning Sadeltvång & allmänt obehag Jag undrar lite över sadeltvång. Finns det någon som har ett eller flera bra tips vad man kan göra för att...
2
Svar
21
· Visningar
4 650
Senast: caballus
·
J
Träning hur lär man dom det?? :confused: :confused: :confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
1 562
Senast: Korven
·
Träning "lösträningsinhängnad", vilket föredrar ni? Varför?
Svar
13
· Visningar
1 600
Senast: angelaL
·
Träning våra två unghingstar [åringar] har varit på hingstbete hela sommaren och det är snart dags att ta hem dem. men det är lite problem. den...
2
Svar
27
· Visningar
2 794
Senast: Nafayette
·
E
Träning Läste kakans tråd och lite frågor poppade upp. En av våra hästar är väldigt "trampig" av sig. Kan bara inte stå stilla. Måste kolla in...
Svar
5
· Visningar
1 392
Senast: suisyola
·
B
Träning Ville bara avlägga en liten rapport vad som hände när jag fick för mig att släppa ihop min mini shettis med min valack som är D-ponny...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: Bim
·
S
Träning när jag försöker longera min häst så vänder hon alltid in mot mig, jag försöker då mota ut henne med piskan och visa vägen med handen...
Svar
10
· Visningar
5 461
Senast: Frågetecken
·
Träning Är det någon som ska på Leslie Desmonds clinic i Ripa den 6-7 aug.? Någon som har sett nån av hennes clinics? Är hon duktig? :bump:
Svar
4
· Visningar
1 225
Senast: Gabriol
·
Träning Har ett litet (eller snarare stort kanske... :crazy:)problem med min häst då jag rider på volt. Hon kan nämligen gå helt böjd i kroppen...
Svar
7
· Visningar
1 931
Senast: Milosari
·
S
Träning Jag undrar vad ni här på NH-forumet vet om Leslie Desmond och vad ni tycker om henne? Är det kanske någon som varit på hennes clinics...
Svar
5
· Visningar
1 819
Senast: kiwiflicka
·
Träning Jag använder valda delar av mina hunddressyr-böcker till hästen :crazy: Och det ger önskat resultat! När vi gick valkurs med hunden så...
Svar
2
· Visningar
1 259
Träning Har precis flyttat ut på landet med mina två hästar och de är jobbigt beroende av varandra :( I kväll ska jag åka och träna med...
Svar
18
· Visningar
2 678
Senast: mian1
·
Träning Jag och stallägaren har tänkt göra lite med hennes ettårshingst. Longera osv och vill gärna ha tips på hur man går till väga. Hur man...
Svar
6
· Visningar
3 434
Senast: älgen
·
Träning hur gör ni för att undvika att de sparkar sönder väggarna totalt? Jag har för tillfället inte kommit på ngt bättre än att skydda en del...
2
Svar
31
· Visningar
8 687
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Träning Jag är skötare på en ponny som fått föl och nu undrar jag om nån vet hur jag kan träna fölet.. hon är 4 månader... tacksam för svar
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Fatima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp