Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har precis flyttat ut på landet med mina två hästar och de är jobbigt beroende av varandra :( I kväll ska jag åka och träna med...
Svar
18
· Visningar
2 697
Senast: mian1
·
Träning Jag och stallägaren har tänkt göra lite med hennes ettårshingst. Longera osv och vill gärna ha tips på hur man går till väga. Hur man...
Svar
6
· Visningar
3 445
Senast: älgen
·
Träning hur gör ni för att undvika att de sparkar sönder väggarna totalt? Jag har för tillfället inte kommit på ngt bättre än att skydda en del...
2
Svar
31
· Visningar
8 717
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Träning Jag är skötare på en ponny som fått föl och nu undrar jag om nån vet hur jag kan träna fölet.. hon är 4 månader... tacksam för svar
Svar
5
· Visningar
1 373
Senast: Fatima
·
S
Träning För andra gången i sommar rymde vår D-ponny vi har till låns. Smet förbi mig när jag skulle ta en annan häst ur hagen. När det hänt med...
Svar
3
· Visningar
1 292
Senast: Spirelli
·
S
Träning När jag lastar vår större ponny (håller på att träna). Går han med hjälp av godis in snällt men innan jag hinner få fast bakbommen har...
Svar
6
· Visningar
1 231
Senast: Spirelli
·
M
Träning Tycker ni att man ska göra det eller inte? Själv tycker jag att känner man hästen och hästen accepterar att man kommer fram till den så...
2
Svar
22
· Visningar
4 198
Senast: bengall
·
D
Träning Nån som har något tpis om hur man får hästen att stå stilla när man ska sitta upp ? Min sköt häst står aldrig stilla, vet inte vad jag...
Svar
12
· Visningar
2 191
Senast: Gul22
·
G
Träning På måndag får jag hem hästen jag ska ha på foder! Wiee. Fast, hjälp, är lite nervös. Men nervös på ett "bra" sätt. Hon är jättefin...
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: strumpan
·
J
Träning Har min häst stående på en liten ridskola, där vi har ett löpande helgjourschema där både fodervärdar och privathästägare ingår. Allt...
Svar
17
· Visningar
2 125
Senast: Pyrusan
·
Träning Har nu läst lite om TTeam och TTouch (okej, jag erkänner, EN bok bara) och tycker att massagedelen verkar väldigt vettig, övningarna med...
Svar
5
· Visningar
2 474
Senast: Razor
·
K
Träning jag ska börja mer seriöst med nh snart. nu undrar jag om det finns några andra bra övningar än 7 games. är lite dålig med fantasin oxå...
Svar
2
· Visningar
1 497
Senast: Razor
·
B
Träning Jag har ett problem med min medryttarhäst. Han är totalt okänslig att hantera från marken. Han flyttar bara på sig när man tar i rejält...
Svar
16
· Visningar
1 839
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Träning Hur "väcker" man hästen lättast? Min häst lyssnar ju på mig och gör det jag ber honom om, men det känns som att det tar ungefär en kvar...
Svar
12
· Visningar
1 494
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Jag har en undran ... hur länge är det "normalt" att en ny häst testar sin nya ägare och anpassar sig till sin nya miljö? detta är...
Svar
3
· Visningar
1 485
Senast: **BORTTAGEN**
·
I
Träning Hjälper en tjej med henne kallblodstravare som är väldigt dominant och ranghög. Han har börjat springa över en genom grinden när man ska...
2
Svar
38
· Visningar
3 938
Senast: jonte
·
C
Träning Ska låna/hyra ett släp och så ska jag packa lunchkorg och på morgonen ska jag ta min häst och sätta mig i transporten och vänta ut honom...
Svar
13
· Visningar
1 546
Senast: cranberry
·
P
Träning Måste bara få dela med mig av lite glädjestämming här! :) Det är nu ca 5 år sedan jag började lära mig om nh och dess innebörd. Mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 592
Senast: Annika_L
·
B
Träning Natural hund manchip får det väl hete då :D Provade det med min hund och hjälp vilken kontakt vi fick=)
Svar
7
· Visningar
1 670
Senast: **BORTTAGEN**
·
N
Träning Har en kompis som äger en 5 årig valack.Han har (enligt dom) dålig balans eller rättare sagt så vet han inte riktigt vad han ska sätta...
Svar
12
· Visningar
2 030
Senast: loch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp