Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning I en massa trådar får ju folk svaret att "du måste visa att det är du som bestämmer". Jag har nog själv skrivit sådana svar :o , men...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: kicki71
·
S
Träning Nu har jag bestämt mig för att byta stall. Det har många orsaker men droppen var (som jag skrivit om i tidigare inlägg) att jag inte kan...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: puman_22
·
R
Träning Vilka hjälptyglar har ni när ni longerar?..och varför just den hjälptygeln? :confused: :)
2
Svar
27
· Visningar
2 862
Senast: Jessica
·
Träning Har en fråga till er som hållit på med det ett tag. I lördags var jag på lastträning för en tränare pga att min pålle insett att han kan...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Kokopelli
·
Träning har nu två haflingerhingstar, varav den ena är på mkt sträng diet. är nästan alltjämt hungrig nu. fyra gånger på två veckor nu ha han på...
Svar
11
· Visningar
906
Senast: tgd
·
N
Träning Vad för ty av hinder ska man ha? och hur långt emellan hjälphindret och"hindret" ska man ha till hästar (halvblod) i de olika åldrarna?
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: madekl
·
Ridning Finns det någon som rider barock på typiska western-raser (Quarter o s v)? Hur går det i så fall? Själv kan jag nästan inget om vare sig...
Svar
5
· Visningar
1 270
Senast: Frida_s
·
G
Träning att ni bara skulle kunna ge upp, skita i vad allt NH heter och bli en riktig jävel med spöet? :confused: Jag kände så idag. Utkämpade...
2
Svar
26
· Visningar
1 905
Senast: Kokopelli
·
M
Träning Jag har en unghingst på 2 år som alltid ska bita på allt. grimskaft, täcken, jackor,.. allt som kommer i hans väg vill han tugga ltie...
Svar
19
· Visningar
1 142
Senast: Heyoka
·
Ridning vad är det för skillnad på S-formade stänger och vanliga raka? hur blir skillnaden för hästen/ryttaren? vilken är bäst? Går det att ha...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: sweep
·
M
Träning Är det någon som kan hjälpa mig igång med att börja tömköra. Det är kanske fel forum?? Jag har provat idag efter longeringen men hon...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: SessCa
·
Träning Jag har haft två hästar tidigare, en 4-årig valack och en ettårig hingst. Nu har jag köpt en ettårig hingst till. När jag släppte ut dem...
Svar
12
· Visningar
1 117
Senast: älgen
·
N
Träning Jag känner att jag behöver hjälp av en NH-tränare. Är det någon som vet om någon bra i Sthlm helst på norra sidan? Jag vill dessutom att...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: Heira
·
L
Träning Hej! Jag har ett problem... Min ponny som jag har på prov nu går inte att lasta! När vi hämtade henne så fick vi i henne med hjälp av...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: unki
·
S
Träning Jo, idag fick jag hem en häst som jag ska ha i ett halvår, hinner ju inte uträtta stordåd på så kort tid men jag som är van vid hästar...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: sante
·
V
Träning var på en kurs i helgen för en nh tränare och den var så givande!!! tänk vad mkt man inte har vetat om!!! nä fy va bra den va..vet inte...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: vidalinn
·
Träning Hej! Jag har ett 6 mån gammalt halvblod. Hon är min lilla ögonsten :love: Nåja, iaf så vill jag så småningom lära henne att stå blick...
Svar
17
· Visningar
1 307
Senast: Vicku
·
Träning Hur gör ni när det är is i hela hagen. Klarar hästarna isen . Får era hästar gå ute lika länge när det är is i hagen. Jag har is bara is...
2
Svar
35
· Visningar
2 752
Senast: unki
·
Träning Hur gör ni med barfota hästar nu på vintern när det är så halt?
2
Svar
27
· Visningar
1 808
Senast: YorkWann
·
H
Träning Då jag råkade ut för en olycka med min häst för ca ett halvår sedan har jag blivit reserverad och rädd.Vi gick omkull i ett dike.Jag...
Svar
10
· Visningar
1 516
Senast: suisyola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp