Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Lägger en tråd här också... Jag har ett nämligen ett problem. :confused: :confused: :confused: Ska börja sköta en häst på 4år...
Svar
12
· Visningar
1 280
Senast: xyz
·
Träning hej, kör in en pålla, något jag gjort måmga gånger förut. Men...denna pållan reagerar inte på pisken, dvs man kan nog rappa till henne...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: xyz
·
Z
Träning Jag har just haft en av alla självutnämnda profeter inom NH hemma för att få lite hjälp och tips om min häst, och nu smäller jag...
2
Svar
38
· Visningar
2 400
Senast: Fitz
·
S
Träning Jag har lite problem med min 20-åriga häst, eller egentligen har inte jag något problem men de andra i stallet undrar ibland vad han...
Svar
14
· Visningar
1 182
Senast: Korven
·
Träning Att lära hästen \"stå still\" Lite olika tankar har snurrat imitt huvud de senaste veckorna. Jag håller nu på att hantera, borsta å...
Svar
6
· Visningar
1 519
Senast: sante
·
F
Träning Hej, sedan jag flyttade hem mina hästar från ett privathyrt stall så har den ena hästen(2år) börjat bitas och kicka med bakbenen, så...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: sissu
·
Träning Vad har ni för uppfattning om det här att hästen står och vilar på bakbenet ibland? Det kanske inte är så bra om de skiftar ben hela...
Svar
17
· Visningar
4 091
Senast: Rikkan
·
Träning Jag hjälper min vän med hennes häst några dagar i veckan. Samarbetet oss emellan är super. Men vi har ett problem som jag gärna skulle...
Svar
12
· Visningar
1 278
Senast: fossig
·
M
Ridning Var nyligen på en kurs med BB och funderar på en sak som jag noterade där. Jag rider bl a på ridskola och får då hela tiden kommentarer...
2
Svar
37
· Visningar
3 107
Senast: true_blue
·
Träning Jag har länge funderat på detta men inte kommit för mig att skriva fören nu! Min häst står i ett stall med 6 hästar och alla går i...
2
Svar
30
· Visningar
3 153
Senast: ika77
·
F
Träning Förslag på hur man gör med en svår lastad häst?? Jag sålde min ponny i november. Jag har alltid lastat honom själv. Från början när jag...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: mirjada
·
M
Träning Har en häst som backar när man ska sitta upp.Han ger sig tillslut men man är genomsvettig när man väl ska börja rida. Funderar om man...
Svar
5
· Visningar
3 973
Senast: mian1
·
L
Träning Vad kallar ni "ouppfostrad häst"?? I "mitt" stall där Gumman står, finns det en häst som inte kan stå stilla, går inte fram för...
2
Svar
29
· Visningar
2 387
Senast: X_tremless
·
Träning Oj, det här kommer bli en lång historia. Ska försöka korta ner den. :) Det är såhär. Jag ägde ett halvblod som blev 21 år. Han...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: millansnillan
·
J
Träning snälla hjälp mig!!! på min ridskola finns världens goaste lilla häst. hon har varit privathäst innan och är inte riktigt van vid allt...
Svar
13
· Visningar
1 499
Senast: Madelene
·
R
Träning Har en islänning på fyra år påfoder och de senaste tio dagarna så har han börjat ta sig ut ur hagen.Han pressar sig igenom eltrådarna...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Madelene
·
T
Träning Har tagit upp detta innan och gör det igen! Vi har tre hästar Russ/Newforest, Russ/Newforest och en vanlig Shetland. tycker ni att man...
Svar
12
· Visningar
1 296
Senast: break_a_leg
·
M
Träning Från att ha varit mattes lilla goding har han plötsligt slagit om till rena pirajan. Hästen är lugn och väluppfostrad när han står i...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Snorpan
·
Ridning Hallå, undrar vad för bett ni har, (gärna bild) hur är det? thanks
2
Svar
26
· Visningar
3 579
Senast: evis
·
L
Träning har ett dilemma; jag har en liten shettishingst 5 år. till våren ska vi debutera i nån körtävling. han är kanon som hingst inte alls...
Svar
14
· Visningar
1 015
Senast: Nifty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp