Träning

Hur hanterar och tränar man sin häst ex.vis vid lastning, till och från hagen och i stallet. Om ridning generellt, samt om att ha ridning som fritidsintresse, för sitt höga nöjes skull, utan större tävlingsambitioner. Även inridning, grundutbildning, AR och Barock. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: ricca
H
Övr. träning Viva la NH! Tänkte följa Dreamers exempel och se om jag kan skapa lite intressanta diskutioner. Finns ett problem som jag har lite...
Svar
10
· Visningar
1 371
· Pelle_P
Övr. träning Hoppas detta hamnar rätt. Jag har en varmblodsvalack sen snart 1½ år tillbaka. Enligt säljaren var han lättlastad, vilket jag tror på då...
Svar
5
· Visningar
1 121
S
Övr. träning Har som sagt bara haft min häst i tre veckor, och vi håller som bäst på att lära känna varandra. Jag har ridit honom några gånger... 2
Svar
32
· Visningar
2 642
· Sidney
B
Övr. träning Hur fasen skall man ha tömmarna? Jag trär dom genom ringarna på gjorden och knäpper sen fast dom i bettet. Men vissa drar igenom bettet...
Svar
6
· Visningar
2 808
· Pyrusan
P
Övr. träning Ska börja ta in mina hästar nattetid i början med idag. Någon mer som ska börja stalla sin hästar nattetid idag?
Svar
11
· Visningar
1 145
· little_blondie
M
Övr. träning Jag har ett sto som alltid varit en sann glädje att hantera. Lätt att leda, lugn att rida, inga problem med hanteringen, aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 453
· Maccadam
S
Övr. träning Har så småningom tänkt att börja träna med Frasse i corallen. Har fått lite tips och ideer från NNHA. Vad jag däremot undrar över är...
Svar
3
· Visningar
1 307
· Pelle_P
T
Övr. träning Hur beter ni er när ni vänjer era unghästar att vid att ha sadel/jord? Jag gjorde som så nu att jag satte på jorden försiktigt, tog av...
Svar
5
· Visningar
1 301
· tretjak
B
Övr. träning Han har en ful ovana och det är att börja backa varje gång han blir otålig eller osäker. Det spelar ingen roll om man sitter på hästen...
Svar
11
· Visningar
1 747
K
Övr. träning Jag undrar bara går era på bete än eller har ni stallat in? Mina är ute än men det är nog "ingång" efter nästa helg.
Svar
3
· Visningar
1 191
· ProffeLoff
M
AR&Barock Varför byter man upp sig till stång efterhand? Inget negativt undrat alltså utan bara varför?? 2
Svar
20
· Visningar
2 794
· Stallkatten
R
Övr. träning "Feel * Timing * Balance * Knowledge * Understanding * Savvy - These are the things great horsemen take for granted and most horse... 2
Svar
20
· Visningar
2 722
· Kokopelli
Övr. träning Hästen vågar inte springa genom skymda kurvor eller där hon inte har fri sikt framåt. Ett par meter innan det skymda stället saktar hon...
Svar
15
· Visningar
1 700
· Pelle_P
L
Övr. träning Rycker eller klipper ni manen? Hur rycker ni den?
Svar
19
· Visningar
3 044
B
Övr. träning Jag har precis fått ett fullblod(fd galoppör) och har även ridit en del fullblodshästar och den uppfattningen jag har av dem är den att...
Svar
5
· Visningar
1 346
· Chough
AR&Barock Sedan jag med buller och bång blivit avkastad under helgens kurs i akademisk ridning, fick jag rådet att skaffa en barocksadel. Jag har...
Svar
10
· Visningar
4 653
· knyttet
F
Övr. träning Har nyligen köpt en fjordkille och har kommit till punkten där det är dags att testa... Det blir bara stop, av en 2 timmars ridtur står...
Svar
2
· Visningar
1 469
· Fjordan
A
Övr. träning Jag har ett stoort problem med min ponny, han är livrädd för broar. Jag kan sitta och driva, driva, driva i timmar utan att han ens...
Svar
17
· Visningar
1 901
A
Övr. träning Hmm har varit i kontakt med ett antal uppfödare (mindre skala) på jakt efter ett trevlig arabsto. Och jag blir väldigt förvånad på hur...
Svar
11
· Visningar
2 127
B
Övr. träning Jag har just köpt ett sexårigt varmblod som bara blivit riden i skogen ett par gånger. Jag vill nu jobba henne från marken för att bygga...
Svar
2
· Visningar
1 621

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos