Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Jag har just köpt ett sexårigt varmblod som bara blivit riden i skogen ett par gånger. Jag vill nu jobba henne från marken för att bygga...
Svar
2
· Visningar
2 031
Senast: älgen
·
P
Träning en häst i stallet stegrar sej tydligen väldigt mycket när dom rider. fast på marken är hon snäll. bara för att hon stegrar sej ska...
2
Svar
31
· Visningar
4 153
Senast: Elisabet
·
Träning nu rider jag och sköter hingsten i stallet. skrev en tråd på NH förut och frågade om join up var en smart idé... har insett att det...
Svar
9
· Visningar
2 482
Senast: Annie42
·
T
Träning Kanske inte är riktigt rätt forum o skriva detta på, men jag vet inte vart jag ska skriva annars Har nämligen fått en ny stallplats åt...
Svar
4
· Visningar
1 959
Senast: Tomaten
·
Träning Grunden i NH-filosofin är enligt min uppfattning är att arbeta utefter hästarnas egna beteenden. Skapa ledarskap genom att efterlikna...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 439
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Träning Testar att lägge denna tråden här, eftersom jag gärna vill lära mig mer om NH. Har en åring, en riktigt trevlig o go häst. Men...
Svar
4
· Visningar
1 918
Senast: Kokopelli
·
B
Träning hur utrustar ni hästen vid longering? vilken inspänning tycker ni påverkar hästen bäst ?? hur ofta longerar ni? varför? hur länge?
2
Svar
32
· Visningar
6 298
Senast: knyttet
·
C
Träning Sant att detta forum är döende. Vart tog alla entusiaster vägen? Bortjagade av alla anti-NH? (Det var här fast på stallet.com jag...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 763
Senast: älgen
·
Träning Precis som överallt annars i världen finns det människor som ser alla tillfällen till att tjäna pengar. De ger dyra kurser utan att...
2
Svar
26
· Visningar
4 412
Senast: Antti
·
I
Träning Om en häst fått stå i en transport i flera timmar, 5-7 timmar, hur ska man då göra när den lastas ur? Ska man gå med den för att den...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: neywaz
·
Träning Jag såg ett prgram på tv för ett litet tag sedan om hur två personer åkte ut i vildmarken för att fånga vildhästar och tämja dem med...
2
Svar
24
· Visningar
7 442
Senast: joneya
·
Z
Träning Hästen jag håller på med har några kommandon inövade och dessa fungerar jättebra, men jag skulle vilja lägga till ett och när jag...
Svar
3
· Visningar
4 389
Senast: Horsewhisperer
·
A
Träning ...att sätta igång med träningen av unghästen efter 4 månaders vila. Han är ännu inte sutten på men det kommer nu i höst. Jag undrar hur...
Svar
4
· Visningar
2 217
Senast: Anne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp