Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har en 3-åring som rids in just nu och är jätteduktig på alla sätt och vis :) Det besvärligaste med honom är att tränsa utan att han...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: sante
·
H
Träning Hur långt har ni kommit med era 3-åringar?? Ska ni visa upp dom på testet?? Jag har bara varit inne i ett ridhus med min en gång för...
Svar
7
· Visningar
834
Träning Jag har nyss köpt en ny häst. Ett 10-årigt sto som just nu ska till att sättas igång eftr nära 3 mån vila. Hon är hyperpigg och uppspelt...
2
Svar
32
· Visningar
2 079
Senast: Noteca
·
Träning Jag har en kallblodstravare som jag köpte av en bekant till mig, som tyvärr är död nu(alltså förra ägaren, inte hästen). Han pratade...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: orion_x
·
H
Träning har ngn bra bok eller sajttips beträffande NH? Förutom dansa med hästar...tack! :smirk:
Svar
12
· Visningar
1 171
Senast: fridafranzen
·
J
Ridning Ni som är bra på detta med samling och form ;) Har hittils ridit min häst i formen framåt nedåt, och för att få henne(och mej själv)att...
Svar
6
· Visningar
1 326
Senast: josse
·
F
Träning har fått hem en ny häst,har börjat lite smått med ledarskapsövningar det går bra,hon är väldigt lyhörd och så men hon är så spänd.hon...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: Lollo25
·
D
Träning Jag har börjat träna NH med mina två hästar. Jag har läst att hästarna ska vara uppmärksamma på "ryttaren" när man utför övningarna...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Lollo25
·
F
Träning hon vill inte bli borstad,vill inte kela,söker ingen kontakt,vill bara vara ifred.vad ska jag göra för att hon ska bli mera sällskaplig? :(
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lollo25
·
Träning Det har funnits en hel del inlägg om huruvida man ska täcka föl/dräktiga ston på sistone, men nu undrar jag hur tankegångarna går när...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: krocket
·
L
Träning Jag undrar om någon har lite tips till hur jag ska lära mig att känna om hästen har rätt galopp. Jag har aldrig under alla mina år på...
Svar
10
· Visningar
3 740
Senast: Centaur
·
R
Träning Känner mig lite som en nybörjare med det här problemet, men den här hästen vill bara inte göra halt! Winette, en häst jag brukar rida...
Svar
13
· Visningar
4 909
Senast: true_blue
·
K
Träning min häst och jag har jätte fin kontakt och hon är alltid pigg å alert men i bland när hon står och vilar, i bland annars oxå, så...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: unki
·
P
Träning Hej! jag skulle behöva lite tips och ideér till hur man kan göra en ryttare mer säkerare på sig själv. En god vän till mig har en häst...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Philomena
·
T
Träning när man tränar en ettåring att lyfta bakbenen, vad gör man när han sparkar bakåt om man håller kvar det några sekunder.det är ju så att...
2
Svar
23
· Visningar
2 702
Senast: loosy
·
T
Träning Min fyraåring har kommit på en ny kul grej, innan var det stegring, man bockar o sparkar bakut istället! I min värld så tycker jag att...
Svar
15
· Visningar
1 437
Senast: Elizette
·
Träning Jag undrar om någon har en ide om vad som rör sig i hästen huvud när de inte vill gå framåt själv? Jag har lite problem till och från...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 071
Senast: twinstar
·
J
Träning Varmblod har jag då.. han älskar och hoppa kan styra mot hinder alldeles själv har dock inte hoppat honom så mycket har varit lite rädd...
Svar
17
· Visningar
1 332
Senast: Johanna_Agge
·
I
Ridning "Innan man börjar piaffen är det bra att lära hästen lyfta sina bakben på kommando och sätta dem under sin egen tyngdpunkt. Detta gör...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Ajabaja
·
Träning Jag har nu fått klara besked från Ridsportsförbundet ridsport.se Advokat som svarade Hästliv TV4+ Lotta Alla svarar Du leder hästen på...
2
Svar
23
· Visningar
2 563
Senast: shapiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp