Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning anser ni att en häst kan vara för gammal för att nhtränas,i så fall var drar ni gränsen? vid vilken ålder menar jag.
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Madelene
·
J
Träning mitt sto ramlar i transporten.Vi åkte bara en-två meter, men hon halkade under sig med bakbenen. Hon måste stå bredbent, det visste vi...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: Madelene
·
F
Träning min häst har väldigt svårt att stå stilla, även när man gör halt. men det värsta är när man ska hoppa upp. hon snurrar några varv innan...
Svar
7
· Visningar
908
Senast: Madelene
·
A
Träning Nu när de satt päls känner de inte strömmen i staketet. Min ena kryper under hela tiden. Dj-a skit! När de väl lärt sig så glömmer de...
Svar
16
· Visningar
1 023
M
Träning Hej min ponny vill inte stå stilla då jag hoppar upp nån som har nått tips?Har nån samma problem? mulle :banana:
Svar
6
· Visningar
843
Senast: unki
·
P
Träning Ni som haft häst ett tag vad var era första misstag? Och vad tror ni är det vanligaste "felet" man som förstahäst ägare gör?
2 3
Svar
43
· Visningar
3 562
Senast: mirjada
·
D
Träning Fan också.. Skulle ut och köra ena pållan i dag och då har hon en varm hov.. Suck, jag som precis har börjat komma igång igen.. Ska det...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Dragonfruit_
·
D
Träning Jag undrar om någon vet om en kurs i Natural Horsemanship nån gång i sommar. På svenska, då jag har lite svårt för engelska. Det ska...
Svar
1
· Visningar
772
M
Träning Det finns praktiska och filosofiska aspekter på hur och varför man håller hingst och hur viktig aveln är i deras liv men jag tänkte dela...
Svar
12
· Visningar
4 037
Senast: Dannie
·
T
Träning Ja det kan man ju säga att jag kan behöva för jag har nämligen e farlig häst. Han är farlig mot mig och mot andra. Han vet att han är...
Svar
18
· Visningar
1 100
Senast: Horsespirit
·
Ridning Först så vill jag veta hur man sätter igång från skritt till trav, är det bara att sitta fram dem eller? Säg att du rider i höger varv...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: pernilla68
·
Träning Ni som har era hästar på stall nattetid men ute 12 h eller mer per dygn, vet ni att ni numera måste ha ligghall i hagen? Ur senaste...
2
Svar
32
· Visningar
2 078
Senast: _Viva_
·
A
Träning Nu börjar jag bli riktigt irriterad på honom. Jag köpte honom 20 september, alltså fyra månader sen. I början bara slog han med huvudet...
Svar
16
· Visningar
1 354
Senast: Tassetass
·
F
Ridning jag har läst gammla trådar och blivit intresserad av just arbetet vid hand.men hur börjar man med en ganska grön 4åring?Kan någon reda...
Svar
9
· Visningar
2 232
Senast: sante
·
Träning Var ute och åkte på landet och får se ett halvblodsföl med täcke på :confused:, troligen ett shettistäcke. Små föl behöver väl inga...
2
Svar
29
· Visningar
5 151
Senast: Dragonfruit_
·
Träning Antar att det är hit man borde vänta sig när det handlar om beteenden. Så jag provar. Det är så att vi har ett äldre varmblodssto i...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Yrja
·
Träning som jag fortfarande kallar min bäbis. han är ju min bäbis. men den söta goa mulen som han nosar med i mitt ansikte. som man kan pussa...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: höstmåne
·
Träning Fick tag på en djurskyddsinspektör och fick svar på min fråga. Riktlinjerna är följande: Helst ska det inte gå mer än 10 timmar mellan...
Svar
13
· Visningar
1 227
Senast: western_17
·
Y
Träning rider en unghäst, som ibland kan tappa bjudningen i skritten. trav o galopp är alltid fartfyllt, men inte skritten. vill inte rida med...
Svar
9
· Visningar
1 424
Senast: oh_darling
·
Ridning jag har en fundering och undrar om det är någon skillnad på AR och barocken som så? och hur går man tillväga för att börja med barock...
2
Svar
30
· Visningar
3 655
Senast: confetti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp