Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning jag har en fundering och undrar om det är någon skillnad på AR och barocken som så? och hur går man tillväga för att börja med barock...
2
Svar
30
· Visningar
3 655
Senast: confetti
·
B
Träning Hästen jag sköter på ridskolan kan vara en riktig jävel , men är det jag som gör fel eller saknar hon helt och hållet respekt ? Vi kan...
2
Svar
26
· Visningar
1 949
Senast: Bagarn
·
Träning Det här med att \"Be\" sin häst om samarbete Jag läser en hel del trådar där det står-när jag ber henne göra si eller så... eller...-...
Svar
19
· Visningar
1 209
Senast: palle
·
Ridning e ni bra på att veta när eran häst sätter under sig innerbenet?? jag har tränat jätte mycket på det och kan det bra i skritt ,men trav...
Svar
9
· Visningar
1 509
Träning När jag rider min häst på volt så har jag upptäckt något skumt.. Han går lixom så att jag hamnar alldeles snett.. Vet inte riktigt vad...
Svar
10
· Visningar
1 544
Senast: unki
·
B
Träning Någon här som har sin häst inne hela dagarna? Jag undrar lite hur vanligt det är. I fall ni inte har hästen i hage alls på dagarna, får...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 512
Senast: Ramona
·
A
Träning http://www.western-ridning.com/default.asp?url=http://www.western-ridning.com/rwdx/cache/horsemanship_769_IOZSGHLNGGWNUHVT164238.asp
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Hästbiten
·
Träning jag hör och häpnar över er som har hästarna ute från 6-20 på dagarna... Vad har ni för hagar och hur gör ni med fodringarna?? *nyfiken*...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 283
Senast: prince77
·
Träning Nr. 2 utav de sju lekarna, The Porcupine Game, går ju ut på att man ska kunna flytta sin häst för tryck åt alla möjliga håll. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Snorpan
·
Träning Jag vet att jag har haft precis samma tråd uppe för flertalet månader sen. Men nu undrar jag hur man EGENTLIGEN ska transportera...
Svar
7
· Visningar
834
Senast: Corax
·
V
Ridning I en utgave av Equs kunne man lese en artikkel om Eva Jälmbrandt av Ingela Lantz Westermark. Eva bor utenfor Umeå i Sverige og er en...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 089
Senast: Rikkan
·
Träning Jag har länge grunnat på vad som kan vara fel med min 3.5 åriga halvblodssto och mitt beteende. Igår fick jag dock en liten...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Snorpan
·
S
Träning Unghästen (3-åring) vill inte bli ledd från höger sida. Hon har alltid blivit ledd från vänster sida och det går hur bra som helst. När...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Soleil
·
Träning På "Foder" ser man en del trådar som där man vill "dämpa" sin häst genom att ge mindre havre (om nu detta fungerar vilket det kanske gör...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 862
Senast: fio
·
I
Träning Jag har en unghäst sedan 4 dagar som är uppväxt i flock. En islandshäst. Gått på lösdrift hela sitt liv, mycket lite hanterad. Dags att...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: Horsewhisperer
·
E
Träning Hej alla! Jag undrar om ni har några förslag på lekar man kan leka med sin häst? Jag, min syrra och hennes häst har lekt med presenning...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Snorpan
·
F
Träning jag borstar av och kratsar ur hovar varje dag hur bråttom jag än har.min kompis tar bara in och fodrar om hon har bråttom,brukar ni göra...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Arbogamarre
·
P
Träning Min ponny trampar och har sig i transporten. Idag hade hon t.o.m. lyckats flytta mellanväggendär fram, och när vi kom hem var hon lite...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: hjalle
·
Y
Träning När hästen föds så får den ju sin prägel: av sin mamma, av flocken, av människorna runt omkring den. Hur viktigt är det att det blir...
Svar
4
· Visningar
2 360
Senast: yatlah
·
S
Träning Vad göra? Rycket kommer när han hamnat i form och slappnat av någon /några sekunder. Frågan är om det beror på att han inte orkar bära...
Svar
19
· Visningar
1 315
Senast: Carmenzita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp