Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har kommit på det att jag viker mig inåt i sadeln när jag rider på en volt, framför allt i galopp. Har ni några tips på hur man kan...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Kivina
·
A
Träning Har ni några tips på vad man kan göra med hästar som rymmer? Har en sällskapsdam (hafflinger) till mitt hlavblod som förra veckan rymde...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: suisyola
·
T
Träning Hej! Min häst är halt och har vilat i över två månader nu! Hon har gått i sjukhage hela tiden fram till för en vecka sen. Nu har hon...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: Blobas
·
T
Träning En mkt. bra artikel!! Men det uppstår ju också en del frågor, det känns ju lite praktiskt svårt då man har en tävlingshäst.. Dels blir...
Svar
10
· Visningar
1 168
Senast: caballus
·
Ridning Jaha, go'vänner. Delge nu era synpunkter om travens roll i ridhästens träning. Själv skulle jag inte vilja vara utan traven. Generellt...
2
Svar
21
· Visningar
2 390
Senast: Darby
·
Träning jag blir ju nästan vit när man ser hur mitt sto beter sig mot vissa människor. men ja har määrkt att människor jag tyckt är "stygga"...
Svar
13
· Visningar
1 381
Träning Har våran ponny tillsammans med en annan vallack i hagen. Dom har bara stått en vecka tillsammans , min undran är : den andra hästen är...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: unki
·
T
Träning Ja asså jag måste ju skylla på mig själv men endå. Jag har skämmt ut mig för hovslagaren för all framtid. Allt började ju bra han kom...
2
Svar
32
· Visningar
2 653
Senast: TurboDevil
·
Träning jag tycker verkligen synd om de tävlingshästar som knappt får gå i hagen, och i då fall med massvis med skydd och i en liten rasthage...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: sassabrassa
·
A
Träning Hej! Kan någon dela med sig om vad man kan göra för att inte bli yr då man longerar. När jag longerar min ponny så snurrar det jätte...
Svar
7
· Visningar
2 045
S
Träning Hejsan på er alla fölägare, vore kul att veta vad och hur mycket ni gör med era föl. Det jag själv gör är den dagliga hanteringen...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Gammeln
·
G
Träning En liten tanke bara, människor kan ha Damp/ADHD (koncentrationssvårigheter), visst borde detta existera bland hästarna också? :confused:
2 3
Svar
41
· Visningar
2 884
Senast: Dragonfruit_
·
Träning Jag har en fråga , om någon kan svara så är det bra. Om du går ut och promenerar med din häst på en stärre väg . Vilken sida av vägen...
2
Svar
27
· Visningar
1 944
Senast: Dragonfruit_
·
Y
Träning är den någon som fortfarande kan smälla till sin häst vid bestraffning? kommer ihåg att när jag var yngre (länge sen) var det mer...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 160
Senast: Dragonfruit_
·
B
Träning Jag undrar, om man har en shettis...kan den då gå själv i hagen eller måste den ha minst ett sälskap? :confused: Vill ha svar så fort...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: Dragonfruit_
·
O
Träning ett exempel. om en häst inte vill stanna utan seg-går lite i halten och inte lyssnar, vilket den kanske gör gång på gång och det spelar...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: sassabrassa
·
M
Träning Har en ganska nyligen inköpt hbl-valack som inte är helt lätt att tas med. Har tidigare bara haft fd travare som trots sitt rykte om att...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: yatlah
·
Träning Jag och Yatlah hade en spännande duell, på lång distans, i bruksridning. Det var roligt och man fick lite motivation :) Jag behöver en...
2
Svar
27
· Visningar
1 671
Senast: yatlah
·
F
Träning min unghäst har börjat bråka vid longeringen.han vänder ut rumpan från mej (där har jag ju i princip ingen kontroll) lixom så han...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: martha
·
J
Träning Hur går jag tillväga med en häst som kastar sig ur transporten? Risken är att hon snart slår i huvudet ordentligt alternativt springer...
2
Svar
24
· Visningar
2 107
Senast: Gumman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp