Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Det är så att när jag på min häst ska börja borsta henne så har hon börjat gå undan.Inte mycket men tillräckligt för att jag ska märka...
Svar
11
· Visningar
1 043
F
Träning Åh, äntligen kommer ett genombrott!!! Min lilla buse till ungponny (tre i maj) som var nästintill ohanterad när jag köpte henne, gick...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Francess
·
T
Träning I vårat stall finns det en yngre valack som väldigt lätt stressar upp sig. Stallet är litet (8hästar inkl. honom). Det är ett väldigt...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Centaur
·
R
Träning Min kompis har en ponny som har blivit lite konstig. När hon flyttade ponnyn till det nya stallet förändrades hon. När hon rids med...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Rianimare
·
Ridning Jag har problem att få min lilla dam att böja sig på rätt sätt... Jag har fått henne att förstå att man faktiskt kan böja halsen...
2
Svar
25
· Visningar
2 480
T
Träning Hej. Har just blivit med foder ponny "jippi" :) Nu är saken den att ponnyn ifråga är lite bakrädd, eller lite och lite, den är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: suisyola
·
P
Träning hallå där!! tänkte bara kolla om hästen måste vara igång när den vet-besiktas?! han har stått i ca: 2-3 veckor, och är 5 år gammal.... :)
Svar
3
· Visningar
709
Senast: pelleprutt
·
B
Träning Finns det ngn som har någon seriös idé om vad man kan hitta på med en valack som "går till anfall" mot en hagkamrat. Det är inte lite...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: PONNY_LOVER
·
Ridning Frågan om huruvida en viss ras är lämplig för "barock" dyker upp lite då och då i lite olika sammanhang. Jag skulle vilja komma...
2
Svar
37
· Visningar
3 925
Senast: prinzen
·
L
Träning idag har juh pållen kommit.. oturligt nog så har han stått mer än ett halvår, och behöver nu byggas nya muskler på... Vilket är det...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Arwyn
·
O
Träning nu blir jag lite kluven... har hört och läst att en häst har lättare att bära upp sig om man sitter strax bakom dess tyndpunkt? andra...
Svar
9
· Visningar
1 590
Senast: oh_darling
·
F
Träning Mycket möjligt att jag lagt denna tråd på fel ställe, säg gärna till i så fall! Hittade det här i klubbens gästbok, skrivet av 13-årig...
Svar
15
· Visningar
1 684
Senast: Crazyy
·
M
Träning Jag skulle gärna vilja ha lite tömkörningstips från någon som kan! Själv så är jag "självlärd" och har med mina vuxna hästar dels...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: marre79
·
B
Ridning jag har ett fyraårigt quartersto som alltid haft perfekt balans på bakdelen och lätt för sidvärtsrörelser och att samla sig. Detta är...
Svar
18
· Visningar
1 718
Senast: Spider84
·
P
Träning Jag har en Welsh korsning som bryter av galoppen i svängarna. Min ponny är ett kallblod. Går det att göra den smidigare :confused...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: suisyola
·
Träning Finns det någon förening för NH-tränare, eller kan "vem som helst" kalla sig för det?
Svar
9
· Visningar
3 117
Senast: **BORTTAGEN**
·
Y
Ridning Finns det nån vänlig själ här som kan förklara öppna och sluta på ett lättfattligt sätt och hur man lär hästen det och när i hästens...
Svar
10
· Visningar
1 827
Senast: Spider84
·
P
Träning Vi har en ponny på 4h-gården som vi köpte in för någon månad sedan, fungerar bra i verksamheten och är trevlig på alla sätt förutom ett...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: claraswe
·
Träning Jag har en 7-årig islandshäst som jag har liet problem med ibland. När man leder eller hanterar henne är det helt ok, hon accepterar mig...
Svar
14
· Visningar
1 236
Senast: Yrja
·
Ridning nu är det så att jag har blivit erbjuden en 6årig hafligerhingst.han är ca 152 hög, jättegrov häst.(kunde inte ha min gamla sele som jag...
Svar
8
· Visningar
1 427
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp