Träning

Hur hanterar och tränar man sin häst ex.vis vid lastning, till och från hagen och i stallet. Om ridning generellt, samt om att ha ridning som fritidsintresse, för sitt höga nöjes skull, utan större tävlingsambitioner. Även inridning, grundutbildning, AR och Barock. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator:
AR&Barock Sedan jag med buller och bång blivit avkastad under helgens kurs i akademisk ridning, fick jag rådet att skaffa en barocksadel. Jag har...
Svar
10
· Visningar
4 912
· knyttet
F
Övr. träning Har nyligen köpt en fjordkille och har kommit till punkten där det är dags att testa... Det blir bara stop, av en 2 timmars ridtur står...
Svar
2
· Visningar
1 553
· Fjordan
A
Övr. träning Jag har ett stoort problem med min ponny, han är livrädd för broar. Jag kan sitta och driva, driva, driva i timmar utan att han ens...
Svar
17
· Visningar
1 992
A
Övr. träning Hmm har varit i kontakt med ett antal uppfödare (mindre skala) på jakt efter ett trevlig arabsto. Och jag blir väldigt förvånad på hur...
Svar
11
· Visningar
2 218
B
Övr. träning Jag har just köpt ett sexårigt varmblod som bara blivit riden i skogen ett par gånger. Jag vill nu jobba henne från marken för att bygga...
Svar
2
· Visningar
1 677
P
Övr. träning en häst i stallet stegrar sej tydligen väldigt mycket när dom rider. fast på marken är hon snäll. bara för att hon stegrar sej ska... 2
Svar
31
· Visningar
3 306
· Elisabet
F
AR&Barock hade uppvisning i barockkur i helgen i Linköping när jag var där och tävlade fälttävlan. Någon som vet vem det är??
Svar
14
· Visningar
6 408
Övr. träning nu rider jag och sköter hingsten i stallet. skrev en tråd på NH förut och frågade om join up var en smart idé... har insett att det...
Svar
9
· Visningar
1 996
· Annie42
T
Övr. träning Kanske inte är riktigt rätt forum o skriva detta på, men jag vet inte vart jag ska skriva annars Har nämligen fått en ny stallplats åt...
Svar
4
· Visningar
1 560
· Tomaten
Övr. träning Grunden i NH-filosofin är enligt min uppfattning är att arbeta utefter hästarnas egna beteenden. Skapa ledarskap genom att efterlikna... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 011
· **BORTTAGEN**
F
Övr. träning Testar att lägge denna tråden här, eftersom jag gärna vill lära mig mer om NH. Har en åring, en riktigt trevlig o go häst. Men...
Svar
4
· Visningar
1 505
· Kokopelli
B
Övr. träning hur utrustar ni hästen vid longering? vilken inspänning tycker ni påverkar hästen bäst ?? hur ofta longerar ni? varför? hur länge? 2
Svar
32
· Visningar
4 996
· knyttet
C
Övr. träning Sant att detta forum är döende. Vart tog alla entusiaster vägen? Bortjagade av alla anti-NH? (Det var här fast på stallet.com jag... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 469
Övr. träning Precis som överallt annars i världen finns det människor som ser alla tillfällen till att tjäna pengar. De ger dyra kurser utan att... 2
Svar
26
· Visningar
3 528
· Antti
I
Övr. träning Om en häst fått stå i en transport i flera timmar, 5-7 timmar, hur ska man då göra när den lastas ur? Ska man gå med den för att den...
Svar
14
· Visningar
2 276
U
AR&Barock Hittade denna sadel på nätet och blev lite nyfiken - är det någon av er barockryttare som har en sån? Vad tycker ni? (Ja jag vet att...
Svar
6
· Visningar
2 196
· knyttet
Övr. träning Jag såg ett prgram på tv för ett litet tag sedan om hur två personer åkte ut i vildmarken för att fånga vildhästar och tämja dem med... 2
Svar
24
· Visningar
5 607
· joneya
Z
Övr. träning Hästen jag håller på med har några kommandon inövade och dessa fungerar jättebra, men jag skulle vilja lägga till ett och när jag...
Svar
3
· Visningar
3 701
· Horsewhisperer
A
Övr. träning ...att sätta igång med träningen av unghästen efter 4 månaders vila. Han är ännu inte sutten på men det kommer nu i höst. Jag undrar hur...
Svar
4
· Visningar
1 770
· Anne

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

Radannonser

• Stor boksamling

Hästnyheter

Bukefalos