Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning nu är det så att jag har blivit erbjuden en 6årig hafligerhingst.han är ca 152 hög, jättegrov häst.(kunde inte ha min gamla sele som jag...
Svar
8
· Visningar
1 427
Senast: sissu
·
Ridning Var på Bent kurs i helgen. Väldigt bra! :) Men , jag möttes av ett väldigt underlig tankesätt! Nu pratade jag ju inte med många men...
Svar
14
· Visningar
1 815
Senast: Sammet
·
Ridning Jag har en nyfiken fråga till er som gått från "vanlig ridning" till akademisk ridning. Har ni märkt att era hästar fått en annan...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 022
Senast: Spider84
·
P
Ridning Siter och funderar lite över årets upplägg av lektioner. Hur ofta tränar ni för instruktör och tycker ni det är för lite/ för mycket...
Svar
11
· Visningar
1 558
Senast: knyttet
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 321
Senast: saddleman
·
Ridning Kan ni läsa (och se) om här: http://www.parc-camargue.fr/Francais/upload/Courrier_selle.pdf Det står på franska, men för er som inte...
2
Svar
22
· Visningar
4 078
Senast: Spider84
·
L
Träning På ridskolan där jag rider har de en ponny som är så ouppfostrad så jag håller på att gå i taket.. Hon är väldigt ung, nånstans mellan...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: hästmyran
·
R
Träning Jag har ett travsto på fjorton år som är riden av mig i två år och hon går nu i låg form i skritt och trav,gör...
2
Svar
26
· Visningar
2 475
Senast: lotta_k87
·
T
Ridning Någon här som är bra på det? Tipps? Vartannat går väl bra men i varje.. jisses säger jag bara :crazy: (och tränaren lär inte dyka upp...
Svar
9
· Visningar
1 760
Senast: MaLinn
·
Ridning Hade lite problem idag, eller jag har haft det innan oxå men funderade mer på det idag. I slutan från marken så vänder jag mig nästan...
Svar
8
· Visningar
1 672
Träning Okej...Jag vet, jag är efter :o Men den som inget frågar får heller inget veta så jag tar det stora steget och...ja, låter ett...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Pettsson
·
T
Träning \"hästar med problem\" och andra nh videos? ngn som har dem och kan rekomendera dem??? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 494
Senast: alazzi
·
Träning :confused: Min hästs kondi är i topp, men jag orkar inte tillgodose henne med den motion hon behöver, tips! idag red jag ordentligt i 30...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Pegija1
·
F
Träning Någon som har erfarenhet av Parelli? Är på väg att ringa en kvinna som kan lite om detta, för att få "lasthjälp" till ena hästen. Vad...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: fossig
·
S
Träning och i så fall hur ofta? står hästen helt på sin vilodag eller gör ni ngt annat? min häst brukar ha 2 vilodagar/vecka då han bara går i...
2
Svar
39
· Visningar
2 636
Senast: L_S
·
Träning eftersom jag är nyfiken på vad "nh:are" kan ha för knep i bakfickan för att lösa/underlätta följande problem postar jag här också. har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 988
Senast: saddleman
·
F
Träning Min hitills snälla och begåvade unghäst har helt plötsligt utsatt både sig själv och mig för livsfara. I tisdag skrittade jag en tur...
Svar
10
· Visningar
1 281
Senast: frassa
·
E
Träning Jag har försökt börja lite med NH med mitt fullblodsto. Hon backar numer på endast komandot back och hon följer mig och stannar när jag...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: exitingflame
·
P
Träning Hur stor kan en ryttare egentligen vara? Jag skulle egentligen behöva sitta upp på vår B-ponny någon gång ibland och "mjuka upp" honom...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: lila
·
B
Träning Hej har ett stall problem. Min häst och en annan häst som hon går med vill inte komma in vid insläppet. Dom går i en avlåg hage och...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: exitingflame
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp