Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Rider då och då med stångbett och kompletterar då med ridkapson, vilket jag inte alls gillar. Min häst spänner nacken och håller emot...
Svar
10
· Visningar
3 244
Senast: Spider84
·
Z
Ridning Med anledning av en annan diskussion. Har hört om fler och fler som har börjat använda SP istället för kapson. Vad är det stora...
Svar
9
· Visningar
2 058
Senast: sissu
·
Ridning Nu vill jag också lära mig! Vad tittar ni efter, och hur skiljer ni det som är "rätt" från det som är "fel"? (Är medveten om att...
2
Svar
25
· Visningar
4 484
Senast: moli
·
U
Ridning Det kommer ibland trådar där man hamnar på diskussioner om hur illa det står till med alla "barockryttare" som på olika sätt gör fel -...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 630
Ridning Hur gör ni för att ta hästen ur en piaff? Min häst har inga problem med att vinkla in och bära och trampa, däremot har jag problem med...
Svar
12
· Visningar
2 995
Senast: Asa_S
·
Z
Ridning av Charles de Kunffy. Första uppgåvan är från 1936, jag har fått tag på en från 70-talet. Någon som har hört om den eller läst den? Jag...
Svar
16
· Visningar
2 046
Senast: tuaphua
·
Ridning En intressant kommentar av min dressyrtränare i lördags "hästen måste vara loss fram innan den kan jobba korrekt bakifrån, energi måste...
Svar
13
· Visningar
3 241
Ridning Jag brukar normalt inte behöva styra och ställa här inne men det börjar fara iväg lite här och där. så här kommer några påminnelser: 1...
2
Svar
28
· Visningar
4 267
Senast: lizan
·
M
Ridning Visst e inte skänkelvikning bärande utan lösgörande? Eller har jag fattat totalt fel? Och i Dansa med hästar så står det att det gör...
2
Svar
36
· Visningar
4 286
K
Ridning Tycker att man ser en tendens ute bland "barockryttare" att allt ska hända så fort helt plötsligt. Ekipage som knappt kan rida skolorna...
Svar
11
· Visningar
2 351
Senast: Antti
·
Ridning Ja, jag är då ganska nyligen styrd in på barockridning á la AR á la BB. *S* Jag har varit på två helgkurser, en för MH och en för en av...
Svar
18
· Visningar
2 726
Senast: IngelaH
·
A
Ridning Kan ni ge tips på en bra stång, för islandshäst, som kan användas till ridkapson? Vi är ganska nya på denna sorts ridning, men efter...
Svar
9
· Visningar
2 163
Senast: Amelia
·
Ridning Då jag inte har fått några inlägg på dressyr sidan, så prövar jga här i stället. Eftersom jag vet att här finns kunniga och kloka...
Svar
12
· Visningar
2 488
Senast: Splittan
·
J
Ridning Jag red i helgen för en islandstränare (har egentligen "vanlig" häst, men lånade en islänning) och där fick jag lära mig att sitta...
Svar
13
· Visningar
2 877
Senast: Jessica
·
M
Ridning Varför byter man upp sig till stång efterhand? Inget negativt undrat alltså utan bara varför??
2
Svar
20
· Visningar
4 164
Senast: Stallkatten
·
Ridning Sedan jag med buller och bång blivit avkastad under helgens kurs i akademisk ridning, fick jag rådet att skaffa en barocksadel. Jag har...
Svar
10
· Visningar
6 159
Senast: knyttet
·
F
Ridning hade uppvisning i barockkur i helgen i Linköping när jag var där och tävlade fälttävlan. Någon som vet vem det är??
Svar
14
· Visningar
7 531
Senast: Darbhanga
·
U
Ridning Hittade denna sadel på nätet och blev lite nyfiken - är det någon av er barockryttare som har en sån? Vad tycker ni? (Ja jag vet att...
Svar
6
· Visningar
2 867
Senast: knyttet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp