Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Vår nya ponny vill inte vara ensam i stallet eller i transporten ifall kompisen lämnat den. Det är lite problematiskt eftersom vi bara...
Svar
8
· Visningar
899
Träning Hej! Pga att våran ponny har haft mycket överskotts energi och varit lite "tokig" i ridhuset då det blivit många hästar där.Så har vi...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: moonlightgarden
·
E
Träning Jag har en medryttarhäst som är jätte jobbig när man ska ta in honom från hagen... :( Han börjar springa iväg när man kommer och ibland...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: Emilia_e
·
S
Träning när ni är ute i skog och mark med era unghästar. leder ni dom bara i grimma och grimskaft!? Har ett sto som blir 2 snart, och henne...
2
Svar
25
· Visningar
1 997
Senast: Rejält_felskapad
·
A
Träning Jag har en häst, han är 10 år nu, köpte honom för 1,5 år sen, då var han inte inriden, men hanterad tidigare, longerad osv. Ända sen...
Svar
4
· Visningar
1 308
Senast: Rikkan
·
Ridning Iberiska sadlar (höga framvalv) + \"lågt utbildad\" häst = bra/dåligt ?! På en häst som är i början av sin utbildning där man jobbar...
Svar
6
· Visningar
2 646
Senast: psychogrrl
·
Träning Hur "viktigt"/bra är det att en häst har stort övertramp i skritten? Jag har hört både fördelar och nakdelar med stort övertramp. Vet...
Svar
19
· Visningar
2 911
Senast: Darbhanga
·
R
Träning Hör inte hemma på hästhantering, för det är om ridning också. Inte på ridning för det är om hantering också :p 1. Om en häst ABSOLUT...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: oasen
·
I
Träning Läste i tråden om häst som kastar sig ut ur transporten. Har nyligen fått hem en ny häst som kastar sig ut. Igår övningslastade jag men...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: Magdalena
·
H
Träning hur lär man känna en häst på rätt sätt utan att egentligen bli för jobbig och efterhängsen? alltså något tips på hur man kan visa att...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: superbusan
·
Träning Vad ska man göra när en liten 2-årig hingst hela tiden håller på och hugger efter en? över boxkanten, när han står i linor och även...
Svar
19
· Visningar
1 273
Senast: **BORTTAGEN**
·
L
Träning Jag har ett varmblod som är helt omöjlig vid longering. Förut gick det åtminstone att få honom att röra sig, fast det gick otroligt...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: caballus
·
S
Träning Många har ju sina hästar ute länge på dagarna, ok ni som har stora hagar och många hästar i varje hage så dom har något att göra och...
2
Svar
37
· Visningar
2 954
Senast: 3Gringos
·
Träning Inget vidare nyår för de hästägarna.. Och ett föl med.. :cry: FAST, jag kan inte låta bli att undra hur man på nyårsaftonsnatten av...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 498
Senast: Amia
·
T
Ridning Har fått för mig ni borde vara experter då detta. Jag har en nybliven femåring som fattar rätt galopp i båda varven men som oftast efter...
Svar
15
· Visningar
1 545
Senast: Rikkan
·
F
Träning har en gammal fjordvalack(nyss fått hem honom)som är helt ouppfostrad.är van att göra som han vill,alla människor har tydligen flyttat...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: **BORTTAGEN**
·
T
Ridning Är barockridning och klassisk dressyr samma sak? (bara en parentes, det va inte det jag skulle fråga egentligen) Min egentliga fråga...
2
Svar
38
· Visningar
3 498
Senast: tralopp
·
F
Träning Hej! jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig. Varje år som jag stallar in min häst efter betet (i alla fall förra året och detta året)...
Svar
6
· Visningar
2 624
Senast: emindy
·
F
Träning Hej! jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig. Varje år som jag stallar in min häst efter betet (i alla fall förra året och detta året)...
Svar
1
· Visningar
837
Y
Träning hur gör ni när ni rider lätt? reser ni er från låren eller fötterna? vilket är rätt...?? har hört så mkt olika!
2
Svar
30
· Visningar
3 484
Senast: Kiddo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp