Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Jag har ett halvblod/connemara-korsningssto, 8 år, som jag har tränat PNH ett år ungefär, vi har kommit till halva nivå 2 ungefär. I...
2
Svar
26
· Visningar
2 532
Senast: axel
·
Hästhantering Har de senaste åren noterat en oroande trend inom NH. Nämligen åsikten "jag håller på med NH, jag behöver inte hjälm när jag rider"...
Svar
19
· Visningar
1 618
Senast: Ella_99
·
Hästhantering Har precis fått hem en herre med stort H, som är helt övertygad om att han är hingst för tillfället:cool: Visserligen är han helt...
Svar
5
· Visningar
1 233
Senast: Migo
·
M
Hästhantering Jag longerar min häst antingen löst elr i lina :) de går jätte bra båda två,vi gör varv buyten(vänd genom volten) och jätte fina...
Svar
9
· Visningar
1 495
Senast: RosaBananen
·
Hästhantering Jag har en bekant som har ett ranghögt sto, som hon har jätteproblem med. Stoet har varit otroligt svår att fånga i hagen, men efter att...
Svar
19
· Visningar
2 624
Senast: Amk
·
S
  • Låst
Hästhantering Hej! Jag skulle jätte gärna vilja variera min hästs vardag med lite NH övningar, men jag har brist på fantasi. :confused: Så..har ni...
Svar
2
· Visningar
1 870
Senast: IngelaH
·
M
Hästhantering Hej jag är med ryttare på en underbar Nordsvensk. Han är snäll i all hantering men när jag ska rida honom så sparkar han mot skänkeln...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Har tränat NH med pållen sedan jag fick honom (mars) och det har gått super, har aldrig haft problem med honom. Han följer mig lös utan...
Svar
10
· Visningar
1 872
Senast: urkella
·
C
Hästhantering Jag har precis hämtat hem mitt ettåriga ardennersto och hennes beteender chockerade mig. Jag ledde ut henne ur transporten och in i...
Svar
6
· Visningar
1 479
C
Hästhantering Alltså, finns säkert massa liknande trådar, men hittade inga när ja sökte. Iaf, så ska ja fara iväg till ekerö och hyra häst den 14:e :)...
Svar
12
· Visningar
1 200
Senast: lil-sis
·
S
Hästhantering Ni som vigt ert hästliv åt PNH, hur har er utveckling sett ut? Vore verkligen jättekul att få läsa och se bilder på "Då" och "nu". Vad...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: SAVVY
·
E
Nh!
Hästhantering Nån som kan ge lite övningar och lekar för att bättre kommunicera med sin häst? :bow:
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: CoNo
·
S
Hästhantering Just sett en tråd under western där hobbles och dess användande diskuteras. Vill höra åsikter från er som sysslar med NH, vad ni...
2
Svar
29
· Visningar
4 878
Hästhantering Är det fler här som håller på med det? Vore jättekul att få se lite bilder eller filmer när ni och era hästar tränar i rundkorall...
Svar
2
· Visningar
1 715
Senast: Annie_92
·
Hästhantering Som någon kanske råkade se i min förra NH-tråd tidigare i år så var jag inte vidare imponerad av kursen vi var på då, men nu har min...
Svar
7
· Visningar
1 691
Senast: CaliforniaSwed
·
S
  • Låst
Hästhantering det var ca tio år sedan jag höll på med hästar, så ursäkta om frågan är lite dum! Men vad innebär det att n häst är NH-tränad? har ju...
Svar
1
· Visningar
1 816
Senast: IngelaH
·
Hästhantering jag skulle vilja få tag i ett par bra NH böcker, eftersom jag är helt grön i NH så vill jag ha tag i några som börjar att beskriva...
Svar
2
· Visningar
1 091
  • Låst
Hästhantering Frågor och diskussioner om tränare, instruktörer och läger - Läs här först!!! Diskussioner om namngivna tränare kända och okända Jag...
Svar
1
· Visningar
16 291
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hästhantering Begreppet Horsemanship - God hästhållning/Gott hästmannaskap, grundar sig på de regler och lagar som styrs enligt Djurskyddslagen...
Svar
0
· Visningar
23 563
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp