Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning har en gammal fjordvalack(nyss fått hem honom)som är helt ouppfostrad.är van att göra som han vill,alla människor har tydligen flyttat...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: **BORTTAGEN**
·
T
Ridning Är barockridning och klassisk dressyr samma sak? (bara en parentes, det va inte det jag skulle fråga egentligen) Min egentliga fråga...
2
Svar
38
· Visningar
3 508
Senast: tralopp
·
F
Träning Hej! jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig. Varje år som jag stallar in min häst efter betet (i alla fall förra året och detta året)...
Svar
6
· Visningar
2 634
Senast: emindy
·
F
Träning Hej! jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig. Varje år som jag stallar in min häst efter betet (i alla fall förra året och detta året)...
Svar
1
· Visningar
839
Y
Träning hur gör ni när ni rider lätt? reser ni er från låren eller fötterna? vilket är rätt...?? har hört så mkt olika!
2
Svar
30
· Visningar
3 494
Senast: Kiddo
·
B
Ridning hej har problem med att lära min häst rörelsen sluta . vi har klarat av öppnan för hand galant men nu kommer problemen när jag gör som...
Svar
7
· Visningar
1 602
Senast: Zora
·
G
Träning Jag blir tokig! Grannen står mitt på dan UTANFÖR vår hästhage och smäller fyrverkerier! Vi har en tävlingsponny som jag inte daltar med...
Svar
13
· Visningar
1 556
Senast: Spider84
·
L
Träning gör ni det?!?! blir galen när ja fick reda på att en kompis som har hästar,att hennes mamma använde långpisken o slog rejällt många...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 541
Senast: Crazyy
·
F
Träning Hej! Är det någon som har några bra tips på ledarskaps övningar? T.ex att hästen ska gå bakom ledaren i och inte bredvid (så har jag...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: Horsewhisperer
·
A
Träning Hur får ni som jobbar/pluggar tiden att gå ihop med era hästar. Kommer hem sent,det är mörkt osv..var får ni energin ifrån och...
Svar
19
· Visningar
1 162
Senast: lil-sis
·
N
Träning Jag har en nybliven tvååring som är rejält sur i boxen. De senaste månaderna har vi inte haft så kul ihop eftersom hon har haft...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: yatlah
·
S
Träning Hej! Vänder mig hit med min fråga i hopp om att någon har en fundering över varför ponnyn reagerade såhär: Igår hade min kompis sin...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: yatlah
·
Träning Nya hästen har jag inte gjort så mycket mera med än att borsta på kv. Men häromdagen så skulle jag mig på att rida honom had ejag tänkt...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Alvia
·
E
Träning Vad gör man när en väldigt stark nordsvensk bara vänder i hagen och går tillbaka om den inte har nån lust å komma in? Min kompis har ett...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Elizette
·
R
Träning jag har fått hem en ny pålle som är väldigt ouppfostrad i stallet när man ska sadla å såna saker å när hon ska få mat va ska man göra...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: Emmizen85
·
Träning Suck..Idag var det första gången som min medryttarhäst totalt vägrade att komma in från hagen. Han hade bestämt sig att idag så skulle...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: squirlett
·
B
Träning Hej!Jag har köpt en svårklass dressyrhäst som är 15 år. Han vill absolut inte gå in i transporten. Vi har använt longeringslinor men det...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: Dassie
·
T
Träning Visst finns det väl nåt som heter IH ? Vad är det för skillnad på IH och NH ? Tacksam för svar ! /Tess
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: yatlah
·
Y
Träning min häst bara rusar ut ur boxen så fort vi ska gå ut från den... han är 5 år och jag vet inte hur jag ska uppfostra honom till att inte...
Svar
11
· Visningar
1 233
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Träning Behöver tips om hur jag får pålle att lätta från handen. Hästen är fem år och har inte gjort så mycket, är dock i gång sedan i höstas...
Svar
18
· Visningar
2 899
Senast: Pellis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp