Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Har en häst inhyrd i ett större stall. Nu till saken finns här en människa som inte kan mycket, vi andra försöker ge snälla råd. OBS...
2
Svar
23
· Visningar
1 917
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Träning Jag har fått ett problem. Ett av mina ston vägrar att gå in i stallet på dagen, på kvällen när det är matdags bara travar hon in som...
Svar
12
· Visningar
1 680
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Tror ni på det där med att hästar är si eller så¨beroende på virvlarnas placeringar eller antal???Min minsta flicka har en minst sagt...
Svar
19
· Visningar
1 917
Senast: Rikkan
·
Träning Tips till artikel om \"NH\". Sitter och skriver på en text om ledarskap på häst. Någon som kan tipsa mig om lite ämnen jag kan ta upp...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: Sammet
·
A
Träning Vet inte riktigt var jag ska börja men jag måste bolla det här med någon innan jag blir galen... :crazy: Jag står i ett stall med tre...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Aina
·
C
Träning Hur får man bort hjorthalsar? Jag vill inte använda inspänningar mest pga av att det är en unghäst. Stör hjorthalsen honom när han...
Svar
14
· Visningar
3 324
Senast: chadfas
·
Träning har kommit i kontakt med en häst som är det respektlösaste jag mött på länge. vet inte 'respektlös' är rätt ord, men hon bryr sig inte...
Svar
19
· Visningar
1 425
Senast: SaraMara
·
S
Träning ska få min foderhäst nu i veckan och jag har lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med... e d nån tid på dygnet som är en fördel...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: squirlett
·
A
Träning Hej,jag behöver råd om vad jag ska göra med mitt matgalna föl.Hon är så HIMMLA ivrig och blir nästan lite otäck på sätt o vis när man...
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: Magdalena
·
F
Ridning vad säger ni om faktan som framställs av dr Robert Cook om alla bettets skadliga effekter? Jag köper det faktiskt. All info finns på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 140
Senast: Spider84
·
Träning I dag fick jag veta att jag är en djurmisshandlare! Orsak: Igår kom en häst lös och rusade runt bland hagarna. Detta upprörde tydligen...
2
Svar
21
· Visningar
2 005
Senast: shady
·
A
Träning Är det någon som har bra tips på hur man ska gå tillväga när hästen inte vill stå still när man ska sitta upp? När man ska sitta upp...
Svar
12
· Visningar
1 042
Senast: Aina
·
Träning Nytt promenadförsök med tveksamt resultat. :smirk: Jag ledde, vi kom lite längre än då jag red innan hon började protestera. Några...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: elbereth
·
S
Träning :)jag behöver tips :) jag behöver ha lite tips om att å min häst lite mjukare i siderna :confused:
Svar
9
· Visningar
1 515
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 424
S
Träning hade en sommarponny med en vädigt hjorthals den här sommaren. han var ifrån en ridskola och borde ju kunna jobba i rätt form men det var...
Svar
9
· Visningar
1 439
Senast: kryptisk
·
Träning Läste en jätteintressant artikel i Ridsport om hur en person som till vardags tränar polishästar, även åker runt på ridanläggningar i...
Svar
6
· Visningar
1 159
Senast: Aina
·
F
Träning Galoppfattningar och slippa \"skentrav\" Min 4åring har jätte jobbigt med galoppfattningarna han fattar ofta fel så jag måste vara...
Svar
8
· Visningar
2 779
Senast: flygare
·
Träning Ligger det här rätt nu? Har en nordis som e toppen på alla sätt och vis men omöjlig och lasta. Han travar in, står där tills han känenr...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 166
Senast: exitingflame
·
A
Träning Kan man märka på en häst om den har blivit pleggad? Isf hur? Kan man bli lurad om man tex köper en häst som är lugn och harmonisk och...
Svar
4
· Visningar
1 464
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp