Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ligger det här rätt nu? Har en nordis som e toppen på alla sätt och vis men omöjlig och lasta. Han travar in, står där tills han känenr...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 175
Senast: exitingflame
·
A
Träning Kan man märka på en häst om den har blivit pleggad? Isf hur? Kan man bli lurad om man tex köper en häst som är lugn och harmonisk och...
Svar
4
· Visningar
1 466
Senast: KungTulle
·
S
Träning usch, tycker så himla synd om pollen som är så vansinnigt skotträdd. Hör han en smällare låångt bort så blir han helt uppstressad nästan...
Svar
9
· Visningar
1 287
Senast: Sudd
·
Träning På morgonen idag så var en hovslagare i stallet och skodde på en tappsko på en av hästarna. Hon var där redan vid 6 och hästarna hade...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Rikkan
·
L
Träning Vet knappt om det är normalt.. Hingst, ½ år, hanterad i 4 månader. Går promenader, lyssnar till *halt*, *sakta*, *skritta*, *trava*...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: martha
·
Träning Med tanke på en annan tråd på samma forumsdel så undrar jag, hur stor sanning ligger det i att ett föl tar efter stoets "uppförande och...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: Wilma
·
Träning Det är så lätt att bli hemmablind. Jag har inget att jämföra med då jag har eget stall och bara våra egna hästar (dessutom rider jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 911
Senast: yatlah
·
Träning jag planerar att köpa min första häst om något år eller så, spännande spännande! :) men man har ju hört talas om vilka prov som fäljer...
Svar
10
· Visningar
1 335
Senast: lovehorses
·
B
Träning Hej, jag undrar om nån vet om hästar tar efter varandra..? Min häst står brevid en häst som är "grinig" i boxen, de går oxå ute...
2
Svar
22
· Visningar
1 922
Senast: TurboDevil
·
A
Träning Hejsan,,skulle vilja få lite råd om hur jag ska börja med min 1 åring,,hon blir 1 år nu den 31 maj. Undrar om det är dax då att vänja...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Novalee
·
H
Träning hej hej tänkte bara höra när man börjar att lös hoppa unghästen?? :banana:
Svar
9
· Visningar
980
S
Träning Var på Gran Canaria för snart en v sedan. Måste säga att våra hästar här har det väldigt bra. Hästarna där såg ut som skinn och ben. Vi...
2
Svar
26
· Visningar
1 960
Senast: SofiaH
·
P
Träning jag skulle behöva lite råd. för ett tag sedan sålde jag en häst till en god vänn, de skaffade i samma veva en liten shettis som både...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: älgen
·
F
Träning när man börjar med markträning typ ledarskapsövn,m.m hur länge håller man på varje gång`? tränar ni varje dag? :confused:
Svar
5
· Visningar
970
Senast: AnetteJT
·
A
Träning Är det någon som kan hjälpa mig att hitta den sidan där seven games står??? Jag hade den innan min sambo så snällt blåste om datan och...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: saddleman
·
J
Ridning Jag har precis fått min häst att förstå att han ska lyfta bakbenen när jag "duttar" med spöt på rumpan. Han har även kopplat att han...
Svar
7
· Visningar
1 451
Senast: emindy
·
E
Träning Min ponny är nästan som en ögontjänare. Förra veckan så följde min kompis med mig till stallet, hon rider och är van vid hästar. När...
Svar
7
· Visningar
975
Senast: Enigma
·
R
Träning Jag undra vilken smärtgräns ni har för kyla?I ett stall i närheten av mig får hästarna bara vara ute till tolv om det är -10 ute och är...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 357
Senast: mustbeforever
·
N
Träning Jag har en fråga till er med hingstar som får gå själva, varför? Jag har haft egna hingstar+ridit andras och dessa har aldrig behövt stå...
2
Svar
26
· Visningar
1 942
Senast: hyperff
·
S
Träning Dumma småungar på ridskolan som sabbar hästarnas munnar med sina överrrörliga händer. Blir deprimerad av att se det. MEN hur får man dom...
2
Svar
35
· Visningar
3 126
Senast: sassabrassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp