Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag undra vilken smärtgräns ni har för kyla?I ett stall i närheten av mig får hästarna bara vara ute till tolv om det är -10 ute och är...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 364
Senast: mustbeforever
·
N
Träning Jag har en fråga till er med hingstar som får gå själva, varför? Jag har haft egna hingstar+ridit andras och dessa har aldrig behövt stå...
2
Svar
26
· Visningar
1 942
Senast: hyperff
·
S
Träning Dumma småungar på ridskolan som sabbar hästarnas munnar med sina överrrörliga händer. Blir deprimerad av att se det. MEN hur får man dom...
2
Svar
35
· Visningar
3 128
Senast: sassabrassa
·
A
Träning Jag funderar i framtiden på att få vara med från början och "skapa" ett föl, men vet inte hur jag ska tänka. Väljer man ett sto utefter...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Träning Isis som är \"dum i huvudet\"? Nej, självklart tycker inte jag som äger honom att min 9-årige vallack är det. Men andra är av den...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: puckis
·
Y
Träning Jag har en 9-årig valack som är sent kastrerad, han går med ett sto som han vallar omkring bäst han kan. Idag när vi red ut fick han...
Svar
7
· Visningar
1 829
Senast: yatlah
·
K
Träning \"Viktbärande\"??? Har fått hem ett litet sto, en shetlandskorsning. Hon har troligtvis island i sig också, är enormt grov med rejäl...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: _Tazty_
·
M
Träning I mitt förra stall longerade dom inte hästarna för dom sa att det inte var bra för hästarna. Nu kan jag inte få det ur huvudet, så jag...
Svar
19
· Visningar
1 989
Senast: mysko
·
K
Träning e d nån som har förslag på några bra Nh böcker man kan köpa??.. jätte tack för svar.,. Godjul allesammans :cool:
Svar
19
· Visningar
1 521
Senast: eyz
·
Träning MIn nya häst är rädd och fjantar sig för allt som rör sig och inte rör sig. Han är rädd fö rträd som svajar löv som flyger. vatten...
Svar
9
· Visningar
1 189
Senast: eyz
·
Träning Ensamhetsridning gick ju åt skogen, även att leda hästen ensam. Hon hoppade, stegrade och protesterade. Då testade vi att leda henne med...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: orion
·
S
Träning Hur \"skilja\" bästisar åt? Fick hem en häst i Tisdags som har gått med sin kompis i 3 år, de har gjort ALLT tillsammans, åkt transport...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Esti
·
Träning Måste först påpeka att jag är en sån människa som anser att hästar ska gå i flock eller åtminstone ha 1 (EN) kompis. Nu får min häst gå...
Svar
12
· Visningar
1 401
Senast: eldhroka
·
T
Träning Vet inte om jag har placerat detta inlägget rätt. :confused: Men Är det bra att ha hästar ute, utan täcke (1 dm lång päls), utan annat...
2
Svar
20
· Visningar
3 118
Senast: Spider84
·
  • Låst
Träning Laste Tazty's inlagg om Pinnen & hans agare men har inte lyckats hitta nagra tidigare inlagg eller artiklar pa natet som forklarar hela...
Svar
2
· Visningar
1 479
Senast: IngelaH
·
H
Träning Nån som har något tips om hur man får en häst som bufflar o puffas på en helatiden att sluta? Är trött på att få smällar på näsan o...
Svar
7
· Visningar
1 385
Senast: Hannzo
·
F
Ridning hur ska man gör om man vill ha en 4åring låg i formen (sänka huvet och höja ryggen,och slappna av)?just nu går han bara i den höga...
Svar
14
· Visningar
1 811
Senast: Antti
·
T
Träning Hur, när, var och varför ger du din häst godis? Och vad för sorts godis? Jag brukar ge ungefär en morot, äpple eller några såna här...
2
Svar
20
· Visningar
2 030
L
Träning men ändå... Idag VÄGRADE hästen gå in i stallet... skulle hämta honom från hagen och sedan 1 meter från dörren VÄGRAR han! han börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 566
Senast: saddleman
·
B
Träning övningar med \"skrämmande saker\" jag behöver tips på övningar gällande "skrämmande saker" t.ex. presenningar och sånt. Vilka saker kan...
Svar
18
· Visningar
1 541
Senast: Bauke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp