Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Jag har ganska nyligem köpt ett sto, ett varmblod (det var ca ett halvår sedan) och hon är så fruktansvärt sur av sej. tex. kickar mot...
2
Svar
28
· Visningar
2 252
Senast: Challan
·
S
Träning Jag har en otroligt envis fjording som jag försöker vara bestämd mot och att inte ge mig för. När han blir istadig så "fryser" han på...
Svar
8
· Visningar
3 056
Senast: SofiaH
·
Träning Nu vill jag bara ställa frågor kring detta ämne här på detta forum, för jag har inte fått något svar på det förr nämligen. Frågan har...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 835
Senast: Agraff
·
S
Träning Hur gör ni när barnen blir rädda? Om de har åkt av eller det bara inte funkat? Ibland får man höra att jag ska aldrig mer rida och...
Svar
14
· Visningar
1 520
Träning Hej!! Har tänkt på en sak... När jag började lära mig rida "på riktigt", alltså rida hästen i form, då användes uttrycket "gå på tygeln"...
2
Svar
26
· Visningar
2 883
Senast: artemis
·
N
Träning Hejsan! Jag har en foderhäst som skrapar med hoven när han står i gången. Han gör det när jag går iväg eller när jag står och borstar...
Svar
14
· Visningar
1 701
Senast: fejko
·
K
Träning Hur känns det när hästen går i form? Hur VET man?
2
Svar
21
· Visningar
5 000
Senast: kopparberg
·
Träning Jag har en 9-årig valack.. har haft honom i knappt ett år, på sista tiden (ca 3 månader tillbaks) har han börjat sparka mot andra hästar...
Svar
1
· Visningar
1 032
Senast: Kokopelli
·
Ridning Häromdagen såg jag för första gången ryggen på en duktig barockryttares häst. Den var markant dåligt musklad. Jag blev - ja kanske...
2
Svar
38
· Visningar
3 809
Senast: true_blue
·
Träning ......Jag undrade ju när LIA sa till dremaer att hon skulle köra in sin häst på NH vis???? tror inte jag fick nåt svar på det, men skit...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: Lenita
·
Träning Jag vill också ha problem att lösa. Jag utvecklas inte längre. Allt som jag vill ska funka funkar med hästen och det är ju jättebra för...
2
Svar
39
· Visningar
2 195
Senast: Butros
·
Z
Ridning Hejsan! Jag har ett problem som jag inte vet vad jag skall ta mig till med :crazy: Det är så att jag inte kan slappna av och rida på...
2
Svar
25
· Visningar
2 687
Senast: Ewa
·
P
Träning Hjälp ! En av mina nyinköpta tre tinkers går inte att röra benen eller hovarna på. Så fort du så mycket som försöker peta på henne under...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: sante
·
Träning Igår tänkte jag fara ut och skritta en sväng barbacka på pållen min, tillsammans med min syster och den andra hästen i stallet, MEN, det...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Dainty
·
Träning Jag har en 9-årig valack.. har Haft honom i knappt ett år, på sista tiden (ca 3 månader tillbaks) har han börjat sparka mot andra hästar...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Malin81
·
J
Ridning Hej! Jag undrar varför man har spöet pekande uppåt när man rider Akademisk Ridkonst? tacksam för svar! /Frida :banana:
Svar
11
· Visningar
1 550
Senast: KungTulle
·
S
Träning min lilla unghäst har den senaste tiden varit jobbig att ta in och ut från hagen. Igår t.ex. så skulle en annan tjej ta in honom. Då...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: strumpan
·
B
Träning Jag har en travare på 4-år som inte alls har så mycket respekt för människor..men börja lite på mig! Men idag kom bomben!! Min häst ha...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: **BORTTAGEN**
·
H
Träning Hur kan man träna hästen till att stå still när man borstar/sadlar/tränsar hästen? Hästen brukar ibland springa in i boxen när man...
2
Svar
22
· Visningar
2 329
Senast: caballus
·
Y
Träning Vad gör alla ni icke nh-mänskor här... Om jag ställer en fråga till den här tråden så vill jag ha dylikt svar, inte en massa idiotsvar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 246
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp