Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Q
Träning Någon skrev i ett annat inlägg att skillnaden mellan NH och "EH" är att vi som inte kallar oss NH-folk använder våld om inte hästen gör...
Svar
19
· Visningar
1 373
Senast: lilla_mamma
·
Träning Är det någon som på rak arm kan dem ? Dvs, måste man lasta ur efter ett antal timmar, eller räcker det med att stanna och fodra/vattna...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: doris
·
I
Ridning Är väldigt ny på detta område, och skulle behöva lite hjälp. När jag köpte min häst var han fruktansvärt ojämn i sidorna. Men med...
Svar
13
· Visningar
1 621
Senast: Spider84
·
C
NH?
Träning Undrar om det finns någon bra sida där man kan hitta lite information om NH? Bara allmänt. :bump:
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Dreamer
·
B
Träning Hejsan! efter att min ponny var tvungen att tas bort så var jag på jakt efter en ny pålle. det blev en 4-åring. jag red henne 3 gånger...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: _Peplis_
·
T
Träning vad har ni för storlek på er rundpaddock/rundcorall?ska utöka min pga att den är lite för liten. /tess :smirk:
Svar
14
· Visningar
2 327
Senast: vickans80
·
T
Träning hur långt är det?så dålig på engelska mått./Tess
Svar
1
· Visningar
828
Senast: saddleman
·
S
Träning Har just fått en ny medryttarhäst som jag ska ha för mig själv. Han har inte blivit riden så mycket sen i somras och har ju inga...
Svar
12
· Visningar
1 500
Senast: biffen
·
F
Träning Sedan september har jag hand om ett fem-årigt sto som är lite speciellt. Hon har varit jättesnäll att ha hand om, köra och rida. Sedan...
Svar
2
· Visningar
1 046
Q
Träning Läste en artikel som fanns i hästfynd för ett nummer sedan om ovanstående som föreläser om att hästar ska gå barfota och hållas mer...
Svar
7
· Visningar
1 372
Senast: caballus
·
Träning Kan inte alla berätta hur de gör en halt?
Svar
10
· Visningar
1 153
Senast: angelaL
·
H
Träning Häst som \"puffas\". Är medryttare på ett sto som ofta puffas på en. Och hon har väldigt svårt för att stå still. Om man står framför...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: malgerud
·
B
Träning Är frusterad för vi har fått in en ny ponny i stallet som helt har tagit över rangordningen och ger sig på min stackars äldsta ponny...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Tassetass
·
L
Träning valacken är har plötsligt blivit så sur när man borstar, ja överhuvudtaget när man RÖR vid honom. Ungefär en månad har han väl varit...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: fuji
·
K
Träning Tja!! Har en tre månaders gammal arabhingst hemma (är bara skötare på honom) han e helt underbar, Nu undrar jag om jag kan träna honom...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: lilla_jag86
·
P
Träning Jag är medryttare på världens finaste,gosigaste o snällaste sto! jag har letat länge o jag har verkligen fastnat för henne. :love: Hon...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Phiiaa
·
Träning Om en häst krullar iho sig, eller snarare drar ihop sig i halsen, hur gör man för att få den att söka fram-ner? Hon är inte gammal, så...
Svar
10
· Visningar
2 444
Senast: fröken
·
Träning Jag har alltid haft problem med att min häst drar iväg när mna släpper henne i hagen, men nu är det värre än nånsin. :cry: När man...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Krabban
·
D
Träning På vårt stall finns det nu ett flertal tjejer i 10-13 års åldern som har antingen egen pålle eller är fodervärd. I ett flertal av...
2
Svar
30
· Visningar
2 728
Senast: pulkan
·
N
Träning Har en 4-åring som är så jobbig ibland att ta in från hagen. Ena dagen går han som en hund, nästa är han helvild och står mer på...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Tess82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp