Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hej, Mitt islandsto hade precis uppnåt en någorlunda form då jag skickade henne på betäckning. När hon kom hem var hon tjock och hade...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: lil-sis
·
Ridning (Ursäkta om detta redan varit uppe) Har nån läst både den gamla och den nya Centrerad Ridning (Sally Swift)? Finns det anledning att...
Svar
10
· Visningar
1 765
Senast: Millz
·
Träning Är detta vanligt eller? Hittade en annons på Bl**et : PGA ändrade förhållande måste vi sälja våran supergoa B-ponny som är ett...
2
Svar
36
· Visningar
3 255
Senast: palle
·
B
Träning Hur får jag med mig mitt goda ledarskap upp på hästryggen?? Hur får jag hästen att lita på mitt omdöme även när jag sitter på? Alla...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: Inte_Ung
·
Träning Nån som vet bra övningar som man kan gör hemma så att man tränar ryggmusklerna?? gärna andra muskler som används vid ridning också...
Svar
7
· Visningar
3 597
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Ridning Om jag nu ska köpa ny sadel, har en hoppsadel och tycker inte de e så bra :o) Är det då lämpligast att köpa en vanlig engelsk...
2
Svar
34
· Visningar
5 756
Senast: **BORTTAGEN**
·
T
Träning har en travare som är bakskygg o ljud rädd. Kan någon ge tips på hur jag ska träna honom? Han kan ha vagn på sig men hoppar som en...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: yatlah
·
B
Träning Jag har precis börja lite med nh, och funderar över vilket kommando som lämpar sig för halt. Det borde ju rimligtvis vara ett kommando...
Svar
11
· Visningar
1 554
Senast: fjodur
·
Träning Ni som har hingstar, hur gör ni, låter ni dom gå ensamma i en hage eller går dom med andra hästar?
Svar
19
· Visningar
1 539
Senast: Timo
·
Träning Idag började vi om vårt "nya liv" och jag måste säga att det gick över förväntan !! :bump: :bump: Iofs är ju inte nivån särskilt hög...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: yatlah
·
Ridning Nu har jag funderat och funderat... Och bara blivit jätteförvirrad! Skulle vilja ha svar på några "enkla" frågor. Vill INTE ha några...
Svar
12
· Visningar
4 950
Senast: Spider84
·
B
Träning min häst är väldigt buffig av sig, dvs han puttar till en med huvudet (gasnka hårt). Tex när han står uppbunden och är otålig. Men även...
Svar
2
· Visningar
1 244
Senast: Hästbiten
·
V
Ridning Min ridlärare har fått för sig att det är en jättebra övning så nu har vi gjort det tre lektioner i rad. För min del slutar det med...
Svar
5
· Visningar
1 991
Senast: valborg
·
Träning Jag anser nog att den kan det, men min tränare anser att djur inte kan luras på det sättet. Vad tycker ni?
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 596
Senast: Quell
·
S
Ridning Bents bok Ridning på Kandar och hans filmer (med dansk text och tal, om nu inte svenskt kommit ut). Jag vet också att C.E har köpt...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: Zora
·
J
Träning min häst ogillar skarpt att vara själv i stallet, speciellt om det händer något utanför stallet (någon som går/kör/rider förbi) eller...
Svar
6
· Visningar
1 039
A
Träning nephthys tråd om utevistelse etc har fått mig att fundera. Hur mycket söker ni information, och hur omsätter ni denna? Vilken slags info...
Svar
10
· Visningar
1 299
Senast: lizzie
·
Träning Med mitt brunstiga sto. Eller, ja det är väl inte hon som är problemet egentligen. Märkte i söndags hur en av valackarna som går i samma...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Lazio
·
S
Träning om hästen sparkar för att den är kittlig eller har ont??
Svar
11
· Visningar
990
Senast: sulan_88
·
Träning Hur håller ni er motivatin uppe? Ibland är jag jättemotiverad, sen när något går fel så tappar jag det. :crazy: Särsklit när mörkret...
Svar
13
· Visningar
1 134
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp